۰ نفر

کابینه میلیاردرها

۴ بهمن ۱۳۹۵، ۷:۰۷
کد خبر: 172257
کابینه میلیاردرها

ترامپ دیگر رسما کارش را شروع کرده و دولت او کم‌کم ، نبض امور را در دست می‌گیرد. اوباما و تیمش، حالا دیگر از صحنه سیاسی ایالات متحده خداحافظی کرده اند و مردان و زنانی تازه نفس قرار است جای آن‌ها را پر کنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از قانون ، نگاهی به کابینه ترامپ، نشان می دهد که بیشتر آن‌ها تاجران و بیزینسمن هایی موفق هستند که شاید به‌خاطر عملیاتی کردن برنامه‌های چهل و پنجمین رییس جمهور، انتخاب شده اند. هر کدام از اعضای کابینه ترامپ، میلیون ها دلار ثروت دارند و البته بعضا کارآفرینانی خبره و کارکشته هستند. به احتمال زیاد، دونالد ترامپ، می‌خواهد از توانایی های آن‌ها در تولید ثروت استفاده کند. او آن‌ها را به استخدام دولت در آورده تا بتواند شغل ایجاد کند و امور عمرانی را پیش ببرد. به‌عنوان نمونه وزاری خارجه و آموزش و پرورش، میلیونرهایی تمام عیار هستند که شاید اصلا حقوق وزارت برای آن‌ها، پول توجیبی یک روز باشد! آن‌ها نه نیاز به پست سیاسی دارند و نه دغدغه شهرت. آن‌ها فقط به یک دلیل می توانند دور هم جمع شده باشند؛ احیای مکتب سرمایه داری .

به عنوان نمونه رکس تیلرسون، وزیر خارجه جدید که احتمالا ما ایرانی‌ها پس از این بیشتر نام او را خواهیم شنید، مدیرعامل شرکتی نفتی بود که بابت شغلی که داشت، پول پارو می کرد. در ینگه دنیا، کسانی که در عرصه اقتصادی و مالی فعالیت می کنند، مثل کشورهای دیگر (!) خود را محصول وزارت نمی دانند! آن‌ها کارشان را دوست دارند و از سیاست فراری‌اند. در واقع، «عشق قدرت» نیستند و به شدت دنبال یک فعالیت اقتصادی اساسا سالم هستند. رانت در جوامع پیشرفته، نه اینکه صددرصد ولی تا حدود نود درصد، یک کار نشدنی است. حالا با هم به اتحادیه 0157ای ثروتمند نگاه می اندزایم که اگر دچار پوپولیسم نوشند، احتمالا جوانان آمریکایی را در سال 2017، خوشبخت خواهند کرد.

کابینه ترامپ