۰ نفر

مونیز: توافق هسته‌ای موثر بوده است

۲۸ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۶
کد خبر: 171216
مونیز: توافق هسته‌ای موثر بوده است

وزیر انرژی آمریکا تاکید کرد: یک سال پس از اجرای برجام، توافق هسته‌ای با ایران همچنان ادامه دارد و امنیت منطقه‌ای و جهانی نیز ارتقا یافته است.

ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا به مناسبت گذشت یک سال از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت: پس از گذشت یک سال از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ایران به طور موفقیت‌آمیز گام‌های مرتبط با جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی خود در سایت فردو را کامل کرده و نشان داده است که این توافق کماکان برنامه هسته ای ایران را محدود می‌کند و اطمینان می‌دهد که این کشور نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و زمان گریز هسته‌ای را دست کم به یک سال افزایش داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، براساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت انرژی آمریکا مونیز در ادامه بیانیه خود آورده است: برجام براساس تحلیل‌های فنی قوی از سوی دانشمندان وزارت انرژی از جمله در لابراتوارهای ملی‌مان بنا شده و بر اساس اقدامات راستی آزمایی بی سابقه آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود: اکنون یک سال پس از روز اجرا، توافق هسته‌ای با ایران موثر و کارآمد بوده و منجر به افزایش امنیت منطقه‌ای و جهانی شده است.