۰ نفر

کمک شبانه بالگردهای آمریکایی به داعش

۲۵ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۲۸
کد خبر: 170639
کمک شبانه بالگردهای آمریکایی به داعش

تروریست‌های داعش با چندین حمله در منطقه شمال استان صلاح‌الدین در رشته کوه‌های «حمرین» تلاش داشتند این منطقه را اشغال کنند؛ حملاتی که با کمک هوایی آمریکا به تروریست‌ها همراه بوده است؛ اما نیروهای الحشد الشعبی توانستند این حملات را دفع کنند.

عناصر تروریستی داعش مستقر در رشته کوه‌های حمرین درصدد بودند با حملاتی سنگین بخشی از مواضع نیروهای بسیج مردمی عراق را در این مناطق اشغال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک منبع میدانی  اعلام کرد: دهها تن از تروریست‌های داعش حملات برای اشغال این مناطق را با 4 خودروی انتحاری آغاز کردند اما نیروهای بسیج مردمی با هوشیاری کامل توانستند تمامی خودروهای انتحاری را قبل از رسیدن به مواضع هدف قرار دهند و منهدم کنند.

وی افزود: همزمان با انهدام خودروهای انتحاری، تروریست‌ها حملات زمینی را برای اشغال مناطق یاده شده انجام دادند که باز هم با مقاومت نیروهای بسیج مردمی حملات آنان ناکام ماند.

نقشه

این منبع میدانی گفت: در جریان این درگیری‌ها دهها تن از عناصر تروریستی کشته یا زخمی شدند و دیگر عناصر هم مجبور شدند از منطقه متواری شوند.

این منبع میدانی با بیان این که هدف اصلی تروریست‌ها اشغال رشته کوه‌های مکحول در شمال رشته کوه‌های حمرین بود، گفت: رشته کوه‌های مکحول بر محور غربی از جمله شهر بیجی و پالایشگاه این شهر اشرافیت دارد و همین موضوع باعث شد تروریست‌ها این محور را هدف قرار دهند.

وی افزود: هدف دیگر عناصر تروریستی قطع ارتباط نیروهای عراقی با یکدیگر در این محور بود زیرا از این منطقه تجهیزات و نیروی‌ نظامی به استان نینوا انتقال داده می‌شود.

نقشه

کمک هوایی آمریکا به داعش

در همین ارتباط، فرمانده گردان امام خامنه‌ای که در رشته کوه‌های حمرین در حال انجام ماموریت است در گفت‌وگو با فارس از کمک شبانه بالگردهای آمریکایی به تروریست‌های داعش در چند روز گذشته در این رشته کوه‌ها خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد، نیروهای آمریکایی به دنبال ایجاد سناریوی جدید برای برهم زدن عملیات در شهر موصل با هدف ایجاد درگیری در رشته کوه راهبردی حمرین دارند.

رشته کوه راهبردی حمرین، استان‌های «صلاح الدین»، «دیاله» و «کرکوک» را به هم متصل می‌کند و به دلیل اشراف کامل بر منطقه از اهمیت فوق العاده‌ای برخودردار است.

همچنین وجود میادین گازی و نفتی از جمله علاس و عجیل در بخش شمال غربی این رشته کوه‌ها و همچنین قرار گرفتن در مسیر انتقال نفت به شمال عراق اهمیت این رشته کوه را دو چندان کرده است.

هفته گذشته نیز کاروان نظامی نیروهای آمریکایی قصد عبور از این منطقه را داشتند که با دخالت نیروهای بسیج مردمی به عقب رانده شدند.