۰ نفر

جدال لفظی ترامپ با خبرنگاران در اولین نشست خبری خود

ترامپ: اوباما داعش را به وجود آورد

۲۲ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۰
کد خبر: 170109
ترامپ: اوباما داعش را به وجود آورد

رئیس جمهور منتخب آمریکا در نشست خبری خود، ضمن رد کردن اتهامات وارد شده علیه خود در خصوص رابطه با روسیه و پوتین، چنین سخنانی را سخن مخالفان خود خوانده و آنها را بیمار خطاب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  مهمترین بخش های نشست خبری ترامپ به این شرح است:

-من بزرگترین شغل آفرینی خواهم بود که خداوند خلق کرده است.

-به جز روسیه کشورهای دیگری هم به دنبال هک کردن رایانه های ما هستند اما بهترین مغزهای رایانه ای جهان را داریم و دیوار دفاعی خوبی برای مقابله با حمله های  رایانه ای ایجاد خواهیم کرد.

-اگر هکرها در باره من چیزی داشتند ،سرنوشتم مانند هیلاری میشد و بی آبرو میشدم.

_دولت اوباما داعش را ایجاد کرد و من معتقدم با کمک روسیه میتوانیم بر داعش چیره شویم.

افکر می‌کنم هک کار روسیه بوده، اما کشورهای دیگر هم ما را هک کرده‌اند. خیلی کشورهای دیگر. مثلا چینی‌ها. موارد پرشماری از هک وجود دارد.

-دموکرات‌ها عملکرد بسیار ضعیفی داشتند که به این سادگی هک شدند... در جریان هک، مشخص شد که کلینتون سوالات مناظره را از قبل گرفته بود.

-اگر پوتین از من خوشش بیاید، این از نظر من ارزشمند است، نه مایه ناراحتی. روسیه می‌تواند در مبارزه با داعش به ما کمک کند.

-من هیچ رابطه‌ای با روس‌ها نداشته‌ام، هیچ معامله‌ای با آن‌ها انجام نداده و به آن‌ها مدیون هم نیستم.

-ترامپ: من سالها پیش برای برگزاری ملکه زیبایی در روسیه بودم اما همواره به اطرافیان خود می گفتم مراقب جاسوسی دیگران باشید و سوژه دست سرویس های خارجی ندهید.

-من هیچ قراردادی با روس ها نداشته ام ،به تازگی در دبی دو میلیارد دلار پیشنهاد تجاری به من شد که قبول نکردم ،اما من ترامپ هستم و میتوانم هم شرکت های ترامپ را بگردانم و هم آمریکارا ،اما نمیخواهم این دو کار را با هم انجام دهم.

-ترامپ در نشست خبری گفت: بازفید (سایتی که ادعاهایی علیه او مطرح کرده) آشغال است. شما (خبرنگار سی‌ان‌ان) حق سوال ندارید. بی‌ادب نباشید. شما خبر جعل می‌کنید.

-این دو منبع خبری اخیرا گزارشی را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه سرویس اطلاعات روسیه از یکی از اقدامات غیراخلاقی ترامپ فیلمبرداری کرده و می‌تواند وی را تحت فشار قرار دهد. ترامپ این ادعا را رد کرده است.

-روسیه احترام بیشتری به ما خواهد گذاشت وقتی من رهبر آمریکا باشم.

-چینی ها هم از ما به خوبی سوء استفاده کرده اند و در زمان من باید احترام بیشتری به امریکا بگذارند.

-ترامپ در پایان نشست خبری، غیر مستقیم خود را رییس جمهور ٨ساله امریکا معرفی کرد و گفت هشت سال دیگر شرکت های ترامپ را که به خاطر ریاست جمهوری به دست پسرانم داده ام را از آنان خواهم گرفت.