۰ نفر

درخواست اتحادیه عرب از دبیرکل جدید سازمان ملل

۲۱ دی ۱۳۹۵، ۱۹:۱۲
کد خبر: 169871
درخواست اتحادیه عرب از دبیرکل جدید سازمان ملل

دبیرکل اتحادیه عرب در پیامی به دبیرکل جدید سازمان ملل متحد بر توجه به مسئله برقراری صلح در منطقه خاورمیانه به عنوان مهم‌ترین اولویت این سازمان تأکید کرد.

احمد ابوالغیط در سخنانی به مناسبت آغاز فعالیت رسمی «آنتونیو گوترش» دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، تأکید کرد که وی به خوبی محوریت قضیه فلسطین به خصوص پس از تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت را درک می‌کند و این اطمینان وجود دارد که وی به مسئله برقراری صلح در منطقه خاورمیانه به عنوان مهم‌ترین اولویت سازمان ملل، اهتمام خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دبیر کل اتحادیه عرب با اشاره به بحران‌های موجود در کشورهای منطقه از جمله در سوریه، یمن، لیبی و عراق در طول سال‌های گذشته، تصریح کرد که اتحادیه عرب برای دستیابی به راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز بحران‌های منطقه عربی و سروسامان دادن به اوضاع آن تلاش می‌کند.

آنگونه که شبکه المیادین گزارش داد، ابوالغیط همچنین گفته است که اطمینان دارد گوترش به خوبی محوریت قضیه فلسطین را درک می‌کند و می‌داند که عدم حل و فصل این قضیه عامل اصلی بی‌ثباتی و افراطی‌گری در منطقه خاورمیانه است؛ امری که تشدید تلا‌ش‌های بین‌الملل برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و رفع ظلم از ملت فلسطین و اعطای حق این ملت برای تشکیل دولت مستقل فلسطین را می‌طلبد.