۰ نفر

آنکارا: ایران، روسیه و ترکیه ضامن مذاکرات آستانه خواهند بود

۷ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۱۳
کد خبر: 167114
آنکارا: ایران، روسیه و ترکیه ضامن مذاکرات آستانه خواهند بود

یک سخنگوی رئیس جمهور ترکیه گفت که تهران، مسکو و آنکارا به عنوان کشورهای ضمانت کننده در مذاکرات آستانه برای حل بحران سوریه شرکت خواهند کرد.

ابراهیم کالین سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک کنفرانس خبری با اشاره به رایزنی‌های ایران، روسیه و ترکیه برای یافتن راه حلی در سوریه گفت: مذاکرات آستانه علاوه بر تلاش‌های سازمان ملل خواهد بود. تهران، مسکو و آنکارا نیز به عنوان ضامن در این روند شرکت خواهند کرد و با دولت سوریه و مخالفانش رایزنی خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نورسلطان نظر بایوف رئیس جمهور قزاقستان روز دوشنبه از آمادگی کشورش برای برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه خبر داد و گفت که روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه نیز با آن موافقت کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد که ترکیه از گسترش آتس بس حلب به تمام نقاط سوریه حمایت می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سوریه از سال 2011 تاکنون در پی آغاز یک سری اعتراضات از سوی مخالفان دولتی و کشیده شدن این اعتراضات به خشونت درگیر یک جنگ داخلی است.

مخالفان و دولت به همراه میانجی گران مذاکراتی را در سازمان ملل برای پایان دادن به این وضعیت انجام داده‌اند که آخرین دور آن در ماه آوریل در ژنو برگزار شد اما این رایزنی‌ها تا به حال نتیجه ملموسی در پی نداشته است.