۰ نفر

کشته شدن ۹۰ نفر از عناصر مزدور سعودی در صنعاء

۴ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۵۳
کد خبر: 166409
کشته شدن ۹۰ نفر از عناصر مزدور سعودی در صنعاء

منابع یمنی از کشته شدن ۹۰ نفر از عناصر مسلح طرفدار «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در حمله نیروهای یمنی خبر دادند.

یک منبع نظامی وابسته به ارتش یمن گفته که 90 نفر از عناصر مسلح وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن که تحت حمایت ارتش عربستان هستند، در درگیری با نیروهای ارتش یمن و انصارالله در منطقه «نهم» شمالی در شرق صنعاء کشته شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، منبع نظامی افزود: در این درگیری که از صبح امروز آغاز شد، هفت نفر از فرماندهان این عناصر مسلح کشته و ده‌ها نفر دیگر از جمله محمد العذری فرمانده تیپ 72 ارتش زخمی شدند.

به گزارش المسیره، وی گفت: 18 نفر از عناصر مسلح و مزدور عربستان از جمله فرمانده گردان اول تیپ 72 نیز در عملیات ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله در سه پایگاه نزدیک منطقه القتب کشته و 30 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، ده ها نفر از عناصر طرفدار منصور هادی در حمله موشکی نیروهای ارتش یمن و انصارالله به محل تجمع مزدوران سعودی در منطقه ملح کشته و زخمی شدند.

یگان موشکی ارتش یمن امروز یک فروند موشک بالستیک «زلزال 2» و تعدادی موشک «گراد» و خمپاره به سمت منطقه نهم در شرق صنعاء شلیک کرد.

در استان مأرب نیز تعدادی از عناصر مزدور سعودی به دست نیروهای یمنی کشته و خودروهای نظامی آنها در حمله موشکی ارتش یمن به منطقه الربیعه در منطقه صراوح در غرب مارب منهدم شد.

یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله همچنین با شلیک موشک‎های کاتیوشا، پایگاه های قزع، ابوالمض، الصلابه، مرابض در جنوب شرقی جیزان واقع در جنوب عربستان را هدف قرار داد و  سه سرباز سعودی نیز به دست تک تیراندازان ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله در نجران کشته شدند.

رسانه‎های یمنی گزارش دادند که یگان توپخانه‎ای ارتش، امروز محل تجمع مزدوان سعودی را در غرب منطقه الحمرا در منطقه نهم هدف قرار داده است.