۰ نفر

ترامپ دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را مسخره خواند

۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۳
کد خبر: 163705
ترامپ دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را مسخره خواند

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تأکید کرد که اعتقادی به برخی گزارشات مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در نتیجه پیروزی وی در مقابل «هیلاری کلینتون» ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در خصوص ادعاهایی مبنی بر مداخله روسیه در روند و نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا گفت: «اعتقادی به این ادعاها ندارم».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) چندی پیش در یک ارزیابی محرمانه، روسیه را به دخالت در فرایند انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 و تلاش برای فراهم کردن زمینه‌های پیروزی «دونالد ترامپ» در برابر رقیبش از حزب دموکرات، «هیلاری کلینتون» در رقابت برای ورود به کاخ سفید متهم کرده است.

یک مقام آمریکایی که در جریان یک گزارش اطلاعاتی که به سناتورها ارائه شده قرار گرفته گفته بود: «ارزیابی جامعه اطلاعاتی این است که هدف روسیه در اینجا حمایت از یک کاندید در برابر کاندید دیگر و کمک به ترامپ برای انتخاب شدن بوده است. این دیدگاهی است که بر روی آن اتفاق نظر وجود دارد.»

ترامپ در مصاحبه روز یکشنبه (امروز) با شبکه «فاکس‌نیوز» در این خصوص گفت: «این مسخره است. فکر می‌کنم که این یک بهانه دیگر است. اعتقادی به آن ندارم».

رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، دموکرات‌ها را مقصر انتشار اینگونه گزارشات رسانه‌ای دانست و گفت به شدت اعتقاد دارد که این نوع گزارشات کار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان سیا است.