۰ نفر

کشته شدن ۱۷ کارگر یک معدن در چین

۱۳ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۸
کد خبر: 161970
کشته شدن ۱۷ کارگر یک معدن در چین

بر اثر وقوع انفجار در یک معدن زغال سنگ در شمال چین و ریزش آن دستکم 17 معدنچی جان خود را از دست دادند.

منابع محلی وقوع این حادثه را مقارن ظهر امروز شنبه در منطقه مغولستان داخلی اعلام کرده و گفته اند تعدادی دیگر از معدنچیان در تونل های معدن حادثه دیده محبوس شده اند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تاکنون نیروهای امداد و نجات اجساد 17 معدنچی را از این معدن که در منطقه «یوآن بوشان» مغولستان داخلی چین قرار دارد به بیرون انتقال داده اند. 

مقامات محلی هنوز در خصوص چگونگی بروز این حادثه اظهارنظری نکرده اند اما خبرگزاری شین هوا اعلام کرده که ماموران در حال بررسی چگونگی وقوع آن هستند. 

این حادثه درست یک ماه پس از انفجار معدن زغال سنگ منطقه «یونگ چوآن لایسو» در جنوب غرب کشور چین رخ می دهد که 33 معدنچی جان خود را از دست دادند. 

کشور چین بزرگترین تولید کننده زغال سنگ در جهان است که حوادث زیادی را طی سال های اخیر در معادن خود تجربه می کند. 

چین به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی در معادن که معمولا از سوی کارفرمایان نادیده گرفته می شود به داشتن خطرناکترین معادن در دنیا مشهور است. 

حوادثی همچون انفجار و ریزش در معادن به دلیل عدم رعایت مسائل و نکات ایمنی از سوی صاحبان آن، سالانه تعداد زیادی از کارگران چینی را به کام مرگ می کشاند؛ معادن چین فقط در سال 2014، 931 قربانی گرفته است. 

بر اساس آمار مراکز دولتی چین، تلفات انسانی معادن این کشور در سال 2013، بیش از یک هزار و 300 کشته و مفقود بود که در 600 حادثه فروریختن معدن رخ داده بودند.