۰ نفر

تعلیق احتمالی بندهای مرتبط با موضوع هسته‌ای

کاخ سفید: تمدید تحریم‌های ایران غیرضروری، اما همخوان با برجام است

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۲۲:۳۰
کد خبر: 161752
کاخ سفید: تمدید تحریم‌های ایران غیرضروری، اما همخوان با برجام است

سخنگوی کاخ سفید گفت که باراک اوباما قانون تمدید تحریمهای ایران امضا خواهد کرد ولی بندهای مرتبط با موضوع هسته‌ای به حالت تعلیق درخواهند آمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تمدید تحریمهای 10 ساله ایران و مواضع مقامات ایرانی که آن را نقض برجام قلماد کرده اند گفت که تمدید این تحریمها ضروری بود و باراک اوباما آن را امضا خواهد کرد.

وی با این حال افزود که جان کری وزیر خارجه آمریکا بندهای مرتبط با این تحریمها را تعلیق خواهد کرد. 

سخنگوی کاخ سفید در ادامه تاکید کرد که آمریکا به اجرای کامل توافق هسته ای متعهد است اما در عین حال واشنگتن نگران دیگر اقدامات ایران مرتبط با حمایت از تروریسم و دیگر اقدامات بی ثبات کننده ایران است.

از مدت‌ها قبل گفته بودیم که تمدید این قانون غیرضروری است و تمرکز ما بر اجرای دقیق توافق هسته‌ای بود. با این حال معتقدیم که این قانون تداخلی با توافقی که با ایران امضا شده ندارد.

انتظار داریم که رئیس‌جمهور اوباما این مصوبه را امضا کند. در عین حال وزیر خارجه کری همچنان این اختیار را دارد تا به تعلیق بندهای مطرح‌شده در توافق هسته‌ای ادامه دهد، تا این توافق نقض نشود.

تا زمانی که ایران به اجرای توافق هسته‌ای ادامه دهد، ما هم به این توافق پایبند خواهیم بود.

این بدان معنی نیست که نگرانی‌های دیگر ما در مورد فعالیت‌های منطقه‌ای ایران، حمایت از تروریسم و موشک‌های بالستیک این کشور کاهش یافته است. ما از پاسخ دادن به این اقدامات ایران خودداری نخواهیم کرد.