۰ نفر

ترامپ ژنرال ماتیس را برای وزارت دفاع آمریکا برگزید

۱۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۸
کد خبر: 161638
ترامپ ژنرال ماتیس را برای وزارت دفاع آمریکا برگزید

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفته است که ژنرال بازنشسته تفنگداران دریایی ارتش این کشور را برای پست وزارت دفاع ایالات متحده نامزد می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب آمریکا در جریان سخنرانی در جمع هواخواهانش در اوهایو از پیروزی در انتخابات اخیر تشکر کرد و گفت: ما می‌خواهیم ژنرال جیمز ماتیس، فرمانده بازنشسته تفنگداران دریایی ارتش آمریکا را برای سمت وزارت دفاع آمریکا نامزد کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: او بهترین فرد برای به دست گرتفتن این سمت است. البته تا روز دوشنبه این مساله را رسما اعلام نمی‌کنیم. ما باید کشور را متحد کنیم. ما گزینه دیگری جز انجام این کار نداریم. مردم آمریکا بار دیگر فرصت یافته‌اند تا سرنوشت خود را به دست بگیرند.

رییس جمهوری منتخب آمریکا همچنین متعهد شد تا با دموکرات‌ها برای پایان دادن به این بن بست در کنگره همکاری کند.

ماتیس باید تایید سنا را برای به دست گرفتن این سمت به دست بیاورد چون براساس قانون آمریکا یک شخص نظامی نمی‌تواند تا هفت سال پس از اتمام مسئولیتش در یک پست نظامی،‌ عهده دار مسئولیت وزارت دفاع آمریکا شود.

دست کم یکی از سناتورهای دموکرات به نام "کریستن گیلیبرند" مخالفت خود را با نامزدی این فرد برای پست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است.

جیمز ماتیس، رئیس پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) است که مواضع سختگیرانه‌ای درباره ایران و توافق هسته‌ای (برجام) دارد.

ماتیس، ۶۶ ساله، در گذشته ایران را «مهم‌ترین خطر علیه ثبات و صلح در خاورمیانه» خوانده بود.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اخیرا پس از دیدار با ژنرال ماتیس به گرمی از وی تمجید و او را «ژنرال ژنرال‌ها» توصیف کرد.

در همین حال ترامپ هنوز اعلام نکرده که برای وزارت امور خارجه چه کسی را در نظر گرفته است. یکی از کاندیداهای مطرح برای این پست، میت رامنی، فرماندار سابق ایالت ماساچوست بوده که در کارزار انتخاباتی امسال از منتقدان سرسخت ترامپ بود.

دونالد ترامپ عصر پنجشنبه (یکم دسامبر) در نطقش تاکید کرد که خط مشی «اول آمریکا» را دنبال می‌کند. او گفت که ایالات متحده شش تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرده است، با این حال اوضاع این منطقه به گفته وی، بیش از همیشه وخیم است.

هشدار به شرکت‌های آمریکایی

به گزارش بی.بی.سی دونالد ترامپ هم‌چنین هشدار داد شرکت‌های آمریکایی که مراکز تولید و ارائه خدمات خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند، با مالیات‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا به هوادارانش گفت: «آن دوران که شرکت‌های آمریکایی کشور را ترک می‌کردند به پایان رسیده است.»

او افزود: «ما از منافع کارگر آمریکایی دفاع خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ در حالی بر دفاع از منافع طبقه کارگر تاکید دارد که دو میلیاردر به نام‌های استیون مونچین و ویلبر راس را به ترتیب برای پست‌های وزارت خزانه داری و وزارت بازرگانی در نظر گرفته است.

ترامپ و معاونش، مایک پنس، از پنجشنبه با هدف قدردانی از مردمی که در انتخابات امسال به آنان رای دادند، سفر به چند ایالت را آغاز کرده‌اند.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه همچنین در ایالت ایندیانا درباره شرکت‌هایی که قصد خروج از آمریکا را دارند گفت: «ما در مرز برای آن‌ها مالیات سنگینی در نظر می‌گیریم.»

ترامپ می‌گوید در پی مذاکراتش با مدیران یک شرکت تولید کولر آن‌ها پذیرفته‌اند که در برابر دریافت تسهیلات مالیاتی طولانی مدت از انتقال کارخانه‌های خود به مکزیک خودداری کند؛ به این ترتیب حدود یک هزار فرصت شغلی در ایندیانا باقی می‌ماند.

رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده می‌گوید که برای تشویق شرکت‌ها به بازگرداندن فرصت‌های شغلی به آمریکا، نرخ مالیات آن‌ها را کاهش خواهد داد.

 

ژنرال ماتیس