۰ نفر

آلمان: موضع مرکل درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تغییری نکرده است

۱۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷
کد خبر: 161490
آلمان: موضع مرکل درباره عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا تغییری نکرده است

«استفان سیبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز چهارشنبه گفت: رویکرد «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان درباره غیرممکن بودن گشودن فصل جدیدی از مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا در شرایط فعلی، تغییر نکرده است.

سیبرت گفت: مهم نیست چه تفاسیری وجود دارد اما می توانم بگویم که تغییری در موضع مرکل و دولت آلمان درباره مذاکرات عضویت ترکیه ایجاد نشده است و این موضع گیری بارها مطرح شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: اتحادیه اروپا و ترکیه سال ها بدون هیچ نتیجه روشنی مذاکره کرده اند و گشودن فصل جدیدی در مذاکرات در شرایط کنونی غیرممکن به نظر می رسد. 

ترکیه در سال 1963 توافق مشارکت با جامعه وقت اروپا را امضا کرد و در سال 1987 درخواست عضویت در این اتحادیه را مطرح کرد. 

مذاکرات درباره عضویت آنکارا در اتحادیه اروپا در سال 2005 آغاز شد. تاکنون 16 فصل از35 فصل مذاکرات عضویت گشوده شده است و این مذاکرات بارها به خاطر اختلاف های ترکیه با قبرس و سابقه آنکارا در سرکوب آزادی مطبوعات معلق مانده است. 

اواسط مارس گذشته اتحادیه اروپا درباره تشدید مذاکرات به ازای تلاش ترکیه برای کاهش روند ورود مهاجران به اروپا توافق کرد. 

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در 14 نوامبر (24 آبان) گفت که ممکن است سال آینده مساله عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را به همه پرسی بگذارد. این اظهارات پس از آن مطرح شد که «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا در بحبوحه دستگیری سیاستمداران و روزنامه نگاران مخالف در پی کودتای نافرجام در ترکیه٬ تهدید به اعمال تحریم های اقتصادی علیه این کشور کرد.