۰ نفر

دولت انگلیس برنامه ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۱:۴۶
کد خبر: 158681
دولت انگلیس برنامه ای برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد

اسناد فاش شده نشان می‌دهد، دولت انگلستان، «برگزیت» را به رسمیت نمی‌شناسد و طرحی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد.

بنا بر گزارش شبکه «بی‌بی‌سی» این اسناد که در اختیار روزنامه «تایمز» قرار گرفته مربوط به تاریخ 7 نوامبر (17 آبان ماه) است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این اسناد هشدار داده که دولت انگلیس در حال کار روی 500 پروژه مرتبط با برگزیت است که برای ادامه این فعالیت‌ها به 30 هزار نیروی بیشتر نیز نیازمند است.

اسناد مذکور همچنین به «اختلافات و شکاف‌ها در کابینه انگلیس» در خصوص مسیر مذاکرات درباره برگزیت اشاره کرده است.

بر اساس این گزارش «کریس گریلینگ» وزیر حمل و نقل انگلیس به «بی بی سی» گفته است که هیچ ایده‌ای درباره اینکه این اسناد از کجا بدست آمده ندارد.

وی برآورد این سند درباره استخدام حدود 30 هزار نیروی جدید در دولت انگلیس برای کار روی پروژه‌های مرتبط با برگزیت را نیز رد کرد و گفت: «من نمی‌دانم این تعداد در این فرایند چه خدماتی می‌توانند انجام دهند».

«ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ابراز امیدواری کرده که ماده 50 را به زودی و تا پایان ماه مارس سال 2017 میلادی به جریان اندازد که این امر آغاز یک فرایند دو ساله برای ترک اتحادیه اروپا خواهد بود.

اسناد فاش شده که توسط یک مشاور بدون نام تحت عنوان «به روزرسانی برگزیت» نوشته شده است از این امر حکایت دارد که از زمانی که دولت انگلیس دقیقا مشخص کند که از برگزیت چه می‌خواهد و یا با اولویت‌های مرتبط با آن موافقت کند 6 ماه زمان لازم است تا فرایند مذکور به جریان بیفتد.

این اسناد همچنین می‌گوید دولت انگلیس به تعداد کافی نیرو برای اجرای سریع برگزیت را در اختیار ندارد.