۰ نفر

جاسوسی هوایی آمریکا از پایگاه روسیه در سوریه

۱۵ آبان ۱۳۹۵، ۲۰:۱۸
کد خبر: 156399
جاسوسی هوایی آمریکا از پایگاه روسیه در سوریه

یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکا بر فراز پایگاه دریایی روسیه در طرطوس سوریه به پرواز در آمد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، هواپیمای جاسوسی «پی- هشت ای پوسیدن» روز شنبه پس از آغاز پرواز تجسسی از خاک ایتالیا به مدت دو ساعت بر فراز مرکز پشتیبانی دریایی روسیه به نام طرطوس در ساحل دریای مدیترانه پرواز کرد.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از منابع خبری غربی نوشت: هواپیمای جاسوسی آمریکا از یک پایگاه هوایی این کشور در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز در آمده بود.

هواپیمای آمریکایی چند دور در محدوده ساحلی نزدیک مرکز دریایی روسیه در طرطوس پرواز کرد.

این پایگاه که قرار است در آینده از حالت پشتیبانی به کاربری نظامی ارتقا یابد، زیر پوشش سامانه پدافند موشکی اس 300 روسیه قرار دارد.

روسیه از این پایگاه برای پشتیبانی مجموعه دریایی خود در مدیترانه استفاده می کند که به تازگی نیز با افزون ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف و همچنین یک رزمناو اتمی و چند شناور جنگی دیگر آن را تقویت کرده است.

بامداد امروز نیز یک فروند هواپیمای تجسسی «ار.اس-135 دبلیو» آمریکا بر فراز دریای بالتیک در محدوده ساحلی منطقه کالینیگراد روسیه به پرواز در امد.

این هواپیما از پایگاه هوایی میلدن هول در انگلیس پرواز کرده و پس از انجام ماموریت جاسوسی، حریم هوایی دریای بالتیک را ترک کرد.

به گزارش رسانه های روسی، آمریکا با انجام پروازهای جاسوسی تلاش می کند، توانمندی نظامی روسیه را در سوریه و دریای بالتیک منطقه تمرکز نیروهای ناتو ارزیابی کند.