۰ نفر

ترامپ در یک نظرسنجی از هیلاری کلینتون پیشی گرفت

۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۲۵
کد خبر: 154436
ترامپ در یک نظرسنجی از هیلاری کلینتون پیشی گرفت

درحالی که تنها 12 روز تا آغاز ریاست جمهوری 2016 آمریکا زمان باقی است، ترامپ توانست برای نخستین در یکی از نظرسنجی های سرنوشت ساز از رقیب دمکرات خود پیشی بگیرد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد: ترامپ توانست در ایالت فلوریدا آمریکا که هم اکنون انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در آن برگزار می شود، بنابر نظرسنجی 'بلومبرگ' با اختلاف دو درصد و کسب 45 درصد آرا از هیلاری کلینتون پیش افتد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، بنابراین نظرسنجی، هیلاری کلینتون که تاکنون در اکثر نظرسنجی ها از ترامپ پیش بود در نظرسنجی بلومبرگ که از رای دهندگان احتمالی در ایالت فلوریدا آمریکا به عمل آمد 43 درصد آرا را به دست آورد و در مرتبه دوم قرار گرفت.

سی ان ان گزارش داد، این نظرسنجی از 21 تا 24 اکتبر 30 مهر تا سوم آبان ماه از سوی بلومبرگ به عمل آمده است، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در مورد نتایج این نظرسنجی که در این ایالت از آمریکا صورت گرفت، پرسش هایی دارد.

در همین حال و در نظرسنجی جدید دیگری که این بار توسط شبکه خبری آمریکایی 'فاکس نیوز 'به عمل آمد، هیلاری کلینتون با سه درصد اختلاف و با کسب 44درصد آرا در صدر قرار گرفت.

در نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز که ترامپ این شبکه خبری را بارها جزو رسانه های 'حقه باز' و حامی هیلاری کلینتون می خواند ، با 41درصد آرا در مرتبه دوم قرار گرفت.

نظرسنجی جدید فاکس نیوز بین 22 تا 25 اکتبر (اول تا چهارم آبان ماه) از بین رای دهندگان احتمالی به عمل آمد.

بنابر گزارش ها، رای گیری زودهنگام در ایالت فلوریدا از 24 اکتبر تا ششم نوامبر برگزار می شود.

این درحالی است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا رای زودهنگام خود را در مورخ هفتم اکتبر برابر با 16مهرماه به در شهر شیکاگو به نامزد مورد نظر خود به صندوق انداخت.

انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا برای تعیین چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور، هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه برگزار می شود.