۰ نفر

سرگئی رودسکوی:

بیش از ۲۶۰ کشته و زخمی حاصل ۳ روز حملات آمریکا به موصل

۴ آبان ۱۳۹۵، ۲۱:۱۹
کد خبر: 154059
بیش از ۲۶۰ کشته و زخمی حاصل ۳ روز حملات آمریکا به موصل

مقام بلندپایه نظامی روسیه تاکید کرد که طی ۳ روز گذشته، بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا به موصل و مناطق مجاور آن، بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۰۰ تَن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وزرات دفاع روسیه از ادامه تعلیق پرواز جنگنده های روسی و سوری در آسمان شهر حلب و حومه آن خبر داد.

بر اساس این گزارش ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس عملیات مشترک ستاد کل نیروهای مسلّح روسیه در سخنانی اظهار داشت: تعلیق پروازهای جنگنده های روسی و سوری بر فراز شهر حلب و حومه آن، همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت عراق نیز تصریح کرد: طی ۳ روز گذشته، بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا به موصل و مناطق مجاور آن، بیش از ۶۰ نفر جان خود را از دست داده و بیش از ۲۰۰ تَن دیگر نیز زخمی شدند.

ژنرال روسی در همین راستا تاکید کرد:جنگنده های آمریکایی روز ۲۱ اکتبر مدرسه دخترانه «الحاج یونس» را در جنوب موصل بمباران کردند. همچنین این جنگنده ها در روز بعد نیز ۲ منطقه مسکونی را در حومه موصل بمباران کردند. تلاش های ائتلاف بین المللی تاکنون در عملیات موصل نتیجه ای نداشته است.

رودسکوی بیان داشت: عناصر داعش همچنان از عراق به سوریه می روند و تاکنون ۳۰۰ عنصر این گروه از موصل به شهر دیرالزور سوریه رفته اند. جنگنده های ما با پرواز بر فراز مرزهای مشترک سوریه و عراق، عناصر داعش را که قصد فرار از موصل به سمت سوریه دارند، هدف قرار می دهند.