۰ نفر

تبریک کارتر به وزیر دفاع ترکیه

۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۵۰
کد خبر: 153038
تبریک کارتر به وزیر دفاع ترکیه

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا با فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه در آنکارا دیدار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در دیدار با فکری. ایشیک وزیر دفاع ترکیه در آنکارا با اشاره به میزبانی ترکیه از میلیون ها پناهجوی سوری و عراقی گفت: "توجه ترکیه به تحولات سوریه و عراق عاقلانه است. ما از اتخاذ تدابیر برای حفظ امنیت مرزی ترکیه حمایت می کنیم. ما خواهان مشارکت ترکیه در عملیات علیه گروه تروریستی داعش هستیم".

کارتر ضمن تبریک به دلیل آزادسازی دابق از دست داعش گفت: تمام دنیا در این آزادسازی شریک است.

وی ادامه داد: ارتش آزاد سوریه با حمایت ترکیه و ائتلاف بین الملل با آزادسازی دابق آسیب بزرگی به داعش وارد آورده است، بنابراین روشن است که پشتیبانی از ارتش آزاد سوریه در مبارزه با داعش تا چه اندازه مفید است.

کارتر افزود: "اگر چه در بعضی موارد با ترکیه اختلاف نظر داریم اما در اصول همیشه همفکر هستیم. مبارزه با هر گونه تروریسم هم یکی از این اصول است".

فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه هم در دیدار با اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفت: "انتظار داریم عناصر پ.ک.ک/ پ.ی.د/ی.پ.گ طبق قولی که داده شده از منبج به شرق رود فرات عقب نشینی کنند. به گروه های تروریستی نباید اعتماد کرد، معلوم نیست گروه های تروریستی فردا چه اقدامی در نظر دارند انجام دهند".

ایشیک با اشاره به اقدامات بسیار مهم ترکیه برای برطرف کردن خطری که از سوی سوریه متوجه کشور است، بر مفید بودن عملیات سپر فرات در این راستا تاکید کرد و گفت: متوجه خواست آمریکا برای هدایت پیشرفت این عملیات (سپر فرات) به سوی رقه هستیم.