۰ نفر

رئیس فدرال رزرو آمریکا:سیاست تسهیل اقتصادی ادامه می‌یابد

۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷
کد خبر: 152877
رئیس فدرال رزرو آمریکا:سیاست تسهیل اقتصادی ادامه می‌یابد

درباره اقتصاد کشور سوالات زیادی وجود دارد. رشد اقتصادی در چشم انداز آتی امیدوارکننده است اما احتیاج به ثبات اقتصادی در کشور و هدف تعیین شده میزان تورم داریم و به دست آوردن کمیت هزینه‌ها دشوار خواهد بود.

 از نظر مقامات فدرالی، سیاست‌های تسهیل بانکی همچنان ادامه خواهد داشت و برای راهنمایی‌های بیشتر به همکاری و همفکری بانک‌های مرکزی نیز احتیاج داریم. همچنین بخش تجاری باید به دقت بررسی شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر بازار، بخش اشتغالزایی نسبت به گذشته ضعیف عمل کرده، به همین دلیل باید تمرکز بیشتری در این خصوص داشته باشیم. افزایش نرخ بهره به تنهایی در پوزیشن کوتاه مدت و آینده نزدیک ناکافی است. سیاست ما احتیاج به تطابق بیشتری برای ریکاوری دارد.

اینکه بخواهیم اقتصاد کشور را تنها در بخش اشتغال مقایسه کنیم، کار نادرستی است چرا که در باقی بخش‌های اقتصادی عملکرد خوبی را شاهد بودیم. فشارهای زیاد برای اعمال سیاست، فقط باعث می‌شود که دوباره به شرایط بحرانی بازگردیم. بخش اقتصادی به صورت نامعلومی در حال حرکت است و تقاضای کمی در برابر تولید بالاست.

بیشتر مقامات فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را تا دسامبر 2016 (آذر الی دی ماه 1395) قبول ندارند. چرا که به نظر ما میزان تورم باید به هدف تعیین شده 2 درصد برسد. ما خواهان بالا نگه داشتن این میزان از هدف تعیین شده، حتی پیش از افزایش نرخ بهره هستیم و برای افزایش نرخ بهره ابتدا باید اقتصاد آمریکا به شرایط عادی بازگردد.

با توجه به نابسامانی‌های فعلی جهان، اقتصاد آمریکا به خوبی عمل کرده است و همانطور که می‌دانیم هر حرکت و تصمیمی در آمریکا، نقش اساسی را در اقتصاد جهانی ایفا می‌کند و باید اقتصاد کشور را به گونه‌ای پبش برد تا دلار آمریکا قوی عمل کند. ما با دقت داده‌ها را مانیتورینگ و بررسی می‌کنیم و تمام تصمیم‌هایمان نیز بر مبنای آنها خواهد بود و هیچ فشاری تصمیم‌های ما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

هدف ما جلوگیری از شکاف‌های منفی بیشتر است و در صورت وقوع هر رکودی باید بتوان بهترین واکنش را نشان داد. بخش اشتغالزایی، میزان تورم و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، از اهداف ما هستند.