۰ نفر

۷۶درصد شرکت‌ها انگلیس را ترک می‌کنند

۵ مهر ۱۳۹۵، ۲۳:۲۷
کد خبر: 148069
۷۶درصد شرکت‌ها انگلیس را ترک می‌کنند

براساس نتایج موسسه بین المللی خدمات تجاری 'کی پی ام جی ' که روز دوشنبه منتشر شد، 76 درصد از هیات های اجرایی شرکت ها در فکر انتقال مقر و یا عملیاتشان به خارج از انگلیس، به دنبال رأی مردم این کشور به برگزیت در جریان همه پرسی 23 ژوئن، هستند.

براساس گزارش این موسسه، بیش از سه چهارم اعضای هیات های اجرایی شرکت ها به دلیل نگرانی از ادامه ارتباط انگلیس با بازار مشترک اتحادیه اروپا، به فکر انتقال مقر یا عملیات این شرکت ها به خارج افتاده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، به گفته موسسه 'کی پی ام جی'، 76 درصد از رییسان این شرکت ها در حال برنامه ریزی برای احتمال خروج اضطراری از انگلیس هستند به رغم اینکه 69 درصدشان همچنان نسبت به آینده اقتصاد انگلیس مطمئن هستند.

بررسی های این موسسه نشان می دهند که 73 درصد از هیات اجرایی شرکت ها انتظار دارند که کسب کارشان در آینده گسترش یابد اما شمار زیادی از آنها که همچنان رو به افزایش است، نگران آینده هستند.

نتایج بررسی این موسسه در حالی منتشر می شود که به نوشته روزنامه دیلی تلگراف در روز دوشنبه یک مقام دولت انگلیس برای اولین بار نسبت به وارد شدن یک شوک اقتصادی به این کشور در صورت امتناع اتحادیه اروپا از امضای توافق تجاری با انگلیس بعد از برگزیت، هشدار داده است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، لرد 'پریس' معاون وزیر تجارت بین الملل انگلیس گفته است که دولت 'ترزا می' بایستی نسبت به ادامه ارتباط تجاری بریتانیا و اتحادیه اروپا اطمینان حاصل کند و در غیر این صورت یک شکاف میان این دو ایجاد خواهد شد.

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: لرد پریس این سخنان را هفته گذشته در جریان سفرش به مجارستان عنوان کرد که در تضاد با اظهارات سایر مقامات ارشد حزب محافظه کار است که معتقدند انگلیس در صورت قطع تمامی روابطش با اتحادیه اروپا ، اقتصادش همچنان شکوفا باقی خواهد ماند.

این روزنامه افزود: بوریس جانسون از زمانی که وزیر خارجه انگلیس شده است، 'ترزا می ' نخست وزیر را در ارتباط با شروع هر چه سریع تر مذاکرات برگزیت تحت فشار قرار داده و معتقد است نبایستی گذاشت این مذاکرات به دراز بکشد.

دیلی تلگراف افزود: بوریس جانسون اخیرا نیز خواهان فعال شدن ماده 50 لیسبون که ناظر بر خروج اعضا از اتحادیه اروپا در اوایل سال آینده میلادی شد که با واکنش 'ترزا می ' مواجه شد.

در همین حال به گزارش اسکای نیوز، یک مقام اسکاتلندی روز دوشنبه هشدار داد که انگلیس در حال آماده شدن برای خروج ' سخت' از اتحادیه اروپا است.

به گزارش اسکای نیوز، ' فیونا هسلوپ ' عضو دولت محلی اسکاتلند، گفته است دولت ادینبرو بایستی مواضع خودش را با توجه به این مساله تغییر دهد.

وی خواستار این شده است که دولت انگلیس جزییات برنامه مذاکراتش را با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا روشن سازد.

مردم انگلیس در 23 ژوئن گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند.

بر این اساس دولت انگلیس بایستی ماده 50 پیمان لیسبون را که ناظر بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا است را فعال کند و پس از این مرحله دو سال فرصت خواهد داشت تا با رهبران اروپایی بر سر آینده روابط تجاری اش مذاکره کند.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس پیش از این تصریح کرده است کشورش این ماده را پیش از پایان سال جاری میلادی فعال نخواهد کرد.

به گفته منابع انگلیسی، با توجه اظهارات 'ترزا می ' احتمالا دولت انگلیس اوایل سال 2017 ماده 50 پیمان لیسبون را فعال می کند.