۰ نفر

شروع مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از امشب

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۹
کد خبر: 147961
شروع مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از امشب

بامداد فردا به وقت تهران اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، پس از گذشت حدود یکسال از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و در حالیکه تنها 6 هفته دیگر تا برگزاری این رقابت بزرگ باقی مانده است، امشب (بامداد فردا به وقت ایران) دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2016 برای نخستین بار در یک مناظره انتخاباتی سخت رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

مناظره‌های انتخاباتی چه اهمیتی دارند؟

مناظره‌های انتخاباتی آخرین و در عین حال، بهترین فرصت برای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ – نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات و جمهوری‌خواه – هستند تا صلاحیت و توانمندی خود برای اداره کاخ سفید را به مردم آمریکا نشان دهند. هیچ یک از این دو نامزد انتخاباتی از طریق هیچ فعالیت تبلیغاتی یا برنامه‌ای به اندازه این 3 مناظره پیش رو نمی‌تواند توجه رای‌دهندگان آمریکایی را به خود جلب کند و از میان این 3 مناظره انتخاباتی نیز هیچکدام به اندازه مناظره اول که قرار است امشب برگزار شود، نمی‌تواند در شکل‌دهی به برداشت مردم آمریکا از نامزدهای ریاست جمهوری تاثیرگذار باشد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای پیش‌بینی می‌کنند که مناظره امشب رکورد 80 میلیون بیننده آمریکایی که در سال 1980 از طریق تلویزیون شاهد مناظره جیمی کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا با رونالد ریگان رقیب جمهوری‌خواه خود بودند را بشکند.

مناظره‌های انتخاباتی به خوبی به مردم آمریکا نشان می‌دهند که رؤسای جمهور آینده آنها چطور می‌توانند استرس و فشارهای روحی را در زمان حضور در کاخ سفید تحمل کنند و به همین دلیل، کارشناسان از مناظره به عنوان "مادر تمامی مصاحبه‌های شغلی" یاد می‌کنند.

شکل برگزاری مناظره چگونه است؟

زمان مناظره انتخاباتی 90 دقیقه است که به 6 بخش 15 دقیقه‌ای تقسیم و در هر بخش، به موضوع متفاوتی پرداخته می‌شود. مجری مناظره امشب، «لستر هولت» از شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی، محل برگزاری آن در دانشگاه هوفسترا در نیویورک و شروع آن راس ساعت 9 شب به وقت محلی (1 بامداد به وقت گرینویچ و 4 و 30 دقیقه صبح به وقت تهران) است. 

 

لستر هولت / مجری اولین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ

 

شروع مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا از امشب

 

در آغاز هر بخش 15 دقیقه‌ای، هر یک از دو نامزد انتخاباتی 2 دقیقه زمان دارند تا به پرسش مجری پاسخ دهند و 11 دقیقه باقیمانده صرف پاسخدهی آنها به یکدیگر خواهد شد.

مسیر پیش روی آمریکا، چگونگی رسیدن به شکوفایی و نحوه تامین امنیت کشور، سه موضوعی است که تا این لحظه از سوی هولت برای طرح در مناظره امشب اعلام شده است.

نامزدها در مناظره امشب درباره چه مسائلی صحبت می‌کنند؟

در مناظره‌های انتخاباتی هیچ بیننده‌ای دوست ندارد درباره سوابق شغلی نامزدها بشنود؛ بلکه آنها انتظار دارند نامزدهای انتخاباتی درباره مسائل جنجالی یا مبهمی صحبت کنند که در طول رقابت‌های انتخاباتی از زبان خود آنها یا درمورد آنها مطرح شده است. بنابراین، در مناظره امشب، کلینتون و ترامپ که در محبوب نبودن در میان رای‌دهندگان آمریکایی رقابت شدیدی با یکدیگر دارند،‌ به نظر حرف‌های زیادی باید برای گفتن داشته باشند. بر همین اساس، کلینتون باید درباره بیمارش‌اش و اینکه چرا به عنوان یک شخصیت سیاسی"غیرقابل اعتماد" شناخته می‌شود توضیح دهد و ترامپ نیز باید پاسخگوی اظهارات جنجالی خود درباره مهاجران، سیاه‌پوستان و لاتین‌تبارها باشد.

احتمال پیروزی کدام نامزد در مناظره امشب بیشتر است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، در یک سوی مناظره انتخاباتی امشب، هیلاری کلینتون قرار دارد که با مناظره‌های آزمایشی متعددی که طی یک ماه گذشته با دستیار خود «فیلیپ رینس» به عنوان بدل ترامپ برگزار کرده است، با آمادگی کامل و با کوله‌باری از تجربه به این مناظره می‌آید و در صندلی مقابل او، فردی قرار دارد که در مناظره‌های درون‌حزبی حزب جمهوری‌خواه توانست رقبای جمهوری‌خواه خود را از میدان به در کند. بنابراین، تا پیش از برگزاری مناظره نمی‌توان گفت کدامیک از آنها پیروز خواهد شد. با این حال، یک نکته کاملاً‌ مشخص است و آن اینکه صراحت لهجه و غیرقابل پیش‌بینی‌بودن رفتار و اظهارات ترامپ ممکن است کار را برای کلینتون فوق‌العاده سخت کند.