۰ نفر

بان‌کی‌مون اعتراف کرد

۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۲۱:۱۲
کد خبر: 147091
 بان‌کی‌مون اعتراف کرد

دبیر کل سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه گفت که جامعه جهانی در سوریه شکست خورد و قوانین بین المللی به صورت آشکار در سوریه زیر پا گذاشته می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم به نقل از تلویزیون الحدث ،  بان کی مون دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: خواهان اعمال فشار بر طرف های سوری به منظور آغاز مذاکرات هستیم.

وی افزود: از استفان دی میستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه خواستم تا برای آغاز بدون قید و شرط مذاکرات بین طرف های سوری تلاش کند.

دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: گروه های تروریستی جنایات هولناکی در سوریه مرتکب می شوند. از شورای امنیت می خواهم تا پرونده سوریه را به دادگاه بین المللی کیفری ارجاع دهد.

بان‌کی‌مون افزود: آتش بس در سوریه زمینه حل سیاسی بحران این کشور را فراهم خواهد کرد. اختلافات در سوریه، دودستگی ها در منطقه را تشدید می کند.

وی گفت: باید از توافق روسیه و آمریکا برای کمک به حل بحران سوریه استفاده کرد.

بان کی مون در نشست شورای امنیت افزود: برای تحقیق درباره حمله به کاروان کمک ها در حلب تلاش می کنیم. این حمله باعث تعویق کمک رسانی انسانی در حلب شد. باید برای از سرگیری مذاکرات سوریه تلاش کنیم و تمرکز ما بر مرحله انتقالی در این کشور باشد. شورای  حکومت انتقالی در سوریه باید از اختیارات کامل برخوردار باشد.

وی خاطر نشان کرد: جامعه جهانی در سوریه شکست خورد. قوانین بین المللی به صورت آشکار در سوریه زیر پا گذاشته می شود.