۰ نفر

داعش مسولیت حمله تروریستی کربلا را برعهده گرفت

۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۰
کد خبر: 142821
داعش مسولیت حمله تروریستی کربلا را برعهده گرفت

گروه تروریستی - تکفیری داعش مسئولیت حمله انتحاری دیشب (یکشنبه) در شهر 'عین التمر' در 40 کیلومتری غرب کربلا و در نزدیکی استان الانبار را که به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان بومی این منطقه منجر شد، بر عهده گرفت.

به به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این گروه تروریستی در پایگاه خبری خود اعلام کرد که عناصر این گروه شب گذشته تجمع شیعیان در منطقه عین التمر را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش منابع محلی، به نظر می رسد که تروریست های انتحاری داعش درصدد هدف قرار دادن کاروان حجاج عراقی به سمت اراضی مقدسه در عربستان سعودی بودند که در این نقشه خود ناکام مانده اند.

یک منبع امنیتی در کربلا درباره انفجار دیشب گفت که پنج فرد انتحاری با بستن کمربند انفجاری به منطقه عین التمر در کربلا حمله بردند که نیروهای امنیتی به موقع چهار نفر از انتحاری ها را به قتل رساندند، اما انتحاری پنجم توانست خود را در میان یک مراسم عروسی منفجر کند که براثر آن 23 نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی شدند.

حملات تروریستی دیشب (یکشنبه) به عین التمر، یکی از شهرهای تابع استان کربلا با توجه به تلاش دستگاه های امنیتی این استان برای حفر کانال امنیتی در اطراف کربلا در ماه های اخیر کم سابقه است هرچند نیروهای امنیتی کربلا توانسته اند چهار نفر از مجموع پنج انتحاری را به هلاکت برسانند.