۰ نفر

بانک مرکزی انگلستان:

برگزیت باعث رکود اقتصاد بریتانیا نشد

۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۱
کد خبر: 136556
برگزیت باعث رکود اقتصاد بریتانیا نشد

بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد با وجود رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت)، شواهد واضحی از رکود اقتصادی شدید دیده نمی‌شود.

به گزارش رویترز،‌ آژانس‌های منطقه‌ای بانک مرکزی انگلستان اعلام کردند: عدم اطمینان کسب‌وکار به طرز قابل‌توجهی افزایش یافته، اما شواهد کمی مبنی بر این وجود دارد که مصرف‌کنندگان نیز کمتر هزینه‌ کرده‌ باشند.
هفته گذشته بانک مرکزی انگلستان با ثابت نگاه داشتن نرخ بهره، بازارها را شگفت‌زده کرد. اما این بانک اعلام کرد که اغلب سیاست‌گذاران انتظار دارند بسته محرک جدید را در نشست چهارم آگوست تایید کنند.
اوایل ماه جاری بانک‌ مرکزی انگلستان اعلام کرد انتظار دارد در نتیجه تصمیم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، رشد اقتصاد بریتانیا کند شود. همچنین صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد خود را برای رشد اقتصادی بریتانیا در سال آینده از 2.2 درصد به 1.3 درصد کاهش داد.
بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد: «اکثر شرکت‌ها انتظار ندارند برگزیت اثر کوتاه‌مدتی روی سرمایه‌گذاری یا برنامه‌های استخدام بگذارد. اما نزدیک به یک سوم قراردادها در 12 ماه‌ آینده با اثر منفی این برنامه‌ها مواجه خواهند شد. تا به حال، هنوز شواهد روشنی از رکود کلی فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی مشاهده نشده است.»
بعد از انتشار این گزارش، پوند در برابر دلار آمریکا تقویت شد.
بانک مرکزی انگلستان برآورد کرده که رشد اقتصادی بریتانیا در بلندمدت هم راستا با میانگین رشد قبل از همه‌پرسی باشد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد،  آمار رسمی روز چهارشنبه نشان داد که میزان بیکاری در ماه می با رسیدن به 4.9 درصد به کمترین سطح خود از سال 2005 رسیده است.
نبود یک شوک بزرگ اولیه به اقتصاد در گزارش بانک مرکزی،‌در تضاد با بررسی خانوارهای بریتانیایی توسط مارکیت اکونومیکز بوده است. مارکیت اعلام کرده چشم‌انداز اقتصادی خانواده‌های بریتانیا در دو سال و نیم آینده بسیار تیره‌وتار خواهد بود.