۰ نفر

ابتکار تأکید کرد:

با اختلال ارتباطی درون خانواده روبرو هستیم

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۹
کد خبر: 304920
با اختلال ارتباطی درون خانواده روبرو هستیم

معاون امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه خانواده به لکنت زبان افتاده است، گفت: با اختلال ارتباطی درون خانواده روبرو هستیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، معصومه ابتکار در نشست بیان تجارب زیسته زنان در دفاع مقدس گفت: این که اعتقاد داریم مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم از شعار و حرف گذشته است و بسیاری از آنچه که امروز داریم به ایثار ها و فداکاری های آنها بر می گردد.

وی افزود: این موضوع آنقدر واضح و مبرهن است که حتی بدخواهان ایران هم جرأت آن را ندارند.

معاون امور زنان ریاست جمهوری در ادامه گفت: یکی از برنامه ها و سیاست های ما در معاونت زنان در ادامه سیاست های دولت تدبیر و امید، توجه به تجربه زیسته و جایگاه ها و ارزش های زنان در دفاع مقدس و قدردانی از تلاش آنهاست و همچنین اقدام برای ثبت و ضبط تجربیات آنهاست.

وی یادآور شد: یکی از رویکردهای ما این است که دیدارهایی را به صورت مستمر با خانواده شهدا برگزار می کنیم.  در این دیدارها که البته حضور بنیاد شهید در آن به صورت پررنگ قابل مشاهده است تلاش می کنیم در کنار رفع خلاء ها و کمبودها از تجارب این بزرگواران نیز بهره مند شویم.

ابتکار تأکید کرد: این دیدارها برای ما یک وظیفه است؛ در عین حال ایجاد انگیزه نیز می کند. چون مادران شهداء آنقدر در اوج سختی ها با امید به مسائل نگاه می کنند که برای همه ما الهام بخش است.

معاون امور زنان ریاست جمهوری به موضوع گفتگوی ملی خانواده به عنوان یکی از برنامه های راهبردی این معاونت اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع خانواده هم در قالب سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و هم ماده ۱۰۲ و هم برنامه ها و سیاست های رئیس جمهور به طور ویژه دیده شده است.

وی افزود: خانواده از جهات مختلف در معرض آسیب است. بعد اقتصادی که معیشت را تحت تأثیر قرار داده، مباحث حقوقی و حتی آسیب هایی مانند اعتیاد.

ابتکار خاطرنشان کرد: همه این موارد متولیانی دارد و رسیدگی به خانواده  شروع شده است اما در کنار همه اینها موضوعی که جامعه شناسان و روان شناسان به آن اشاره دارند، مسئله اختلال ارتباطی درون خانواده هاست.

معاون امور زنان ریاست جمهوری گفت: ما امروز به دلیل نوع مناسبات، دنیای دیجیتال و غیره با آسیبی روبرو هستیم به نام عدم مفاهمه و لکنت زبان در خانواده. در این آسیب گفتگوی سازنده در خانواده انجام نمی شود و سوء تفاهم های زیاد باعث خشونت لفظی شده است.

وی  افزود: ما به گفتگوی بین نسلی نیاز داریم. لذا با نظر صاحبنظران طرح گفتگوها بین خانواده را از سال قبل شروع کردیم که امسال در ۲۰ استان اجرایی شده است.