۰ نفر

چگونه شاد باشیم؟

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۷:۰۰
کد خبر: 287174
چگونه شاد باشیم؟

برای آنکه شادی را همیشه در زندگی خود داشته باشید گام‌های کوچکی بردارید و آنها را به صورت عادت روزمره درآورید. در ادامه این مطلب را می‌خوانیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، افراد سحرخیز کارشان را زودتر شروع می‌کنند، انرژی بیشتری احساس می‌کنند و تا قبل از عصرهنگام وظایف و مسئولیت‌های خود را به اتمام می‌رسانند. مطالعات نشان داده است اوج تمرکز و انرژی بین ساعات ۸ تا ۱۰ صبح است. پس به جای آنکه برای هوشیاری بیشتر و بیدار ماندن در طول روز قهوه بیشتری بخورید، شب‌ها زودتر بخوابید تا صبح زودتر از خواب بیدار شوید. در پایان روز می‌بینید همه کارها را انجام داده‌اید و به وظایف خود به خوبی عمل کرده‌اید.

کنجکاو باشید

اگر نسبت به مسائلی که دور و برتان می‌گذرد کنجکاو نباشید، اشتیاق و علاقه شما نسبت به پیگیری اهداف خود در زندگی و کار کم می‌شود. سوال بپرسید، دقت کنید و تنبلی را کنار بگذارید و خواهید دید که شگفتی‌های بزرگی در زندگی کشف می‌کنید.

احترام بگذارید

احترام یک جاده دوطرفه است. احترام می‌گذارید و به شما احترام می‌گذارند. نه تنها در مراودات و ارتباط با دیگران باید نشان دهید به آنها احترام می‌گذارید بلکه باید با مرتب و منظم لباس پوشیدن نشان دهید به خود و شخصیت خودتان نیز احترام می‌گذارید.

بخشیدن را یاد بگیرید

کینه‌ها را به دوش نکشید. کینه بار سنگینی بر روح و روان شما تحمیل می‌کند. به جای افکار انتقام جویانه نسبت به کسی که حتی شاید یادش نباشد که این کینه از کجا نشات گرفته، به چیزهای بهتری بیندیشید مانند طلوع آفتاب و ساحل زیبای دریا و فکر خود را از بار سنگین افکار منفی سبک کنید.

با دیگران خوب رفتار کنید

درست رفتار کردن با دیگران نشانه کمال وجودی فرد است. کسانی که در شرایط مختلف نمی‌توانند خوب و بد را از هم تشخیص دهند و رفتار درستی نشان دهند، اغلب هیچ کاری انجام نمی‌دهند. پس ذهن خود را یکپارچه کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن اعتماد به نفس با مغرور بودن متفاوت است. افراد متکبر و مغرور به دیگران گوش نمی‌دهند و می‌خواهند نظر خود را تحمیل کنند. افرادی که اعتماد به نفس دارند می‌دانند که انسان کاملی نیستند اما می‌دانند که عقل سلیم در این است که به بهترین و منطقی‌ترین روش، مشکلات و مسائل روزمره را باید حل کرد. آنها این واقعیت را پذیرفته‌اند که گاهی انسان برنده است و گاهی بازنده و با این حال باز هم باید به زندگی ادامه دهد. افراد مغرور می خواهند همیشه کامل و بی‌نقص باشند و وقتی می‌بازند، به شدت ناراضی و ناخشنود می‌شوند.

بیشتر بخندید

تمرین کنید که هر روز صبح به دیگران لبخند بزنید، به همکار، به اعضای خانواده. به دیگران مهر بورزید تا شادی را در خود احساس کنید.