۰ نفر

همسرتان را آن گونه که هست بپذیرید

۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۰
کد خبر: 281360
همسرتان را آن گونه که هست بپذیرید

ضرب المثلی می گوید: مرد، زندگی روی سقف را بر زندگی در کنار زنی غرغرو ترجیح می دهد. روزهای اول ازدواج فوق العاده بود. شما همسرتان را دوست داشتید و از تمام چیزهایی که او می پسندید لذت می بردید و او نیز در حال تجربه همین حس بود. اما کم کم همه چیز رنگ باخت و شما حوصله تان از سرگرمی های مورد علاقه او سر رفت! کم کم تماشای مسابقه فوتبال اعصابتان را خرد می کند و از رفتن همسرتان به مسابقات ورزشی با دوستانش اذیت می شوید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آکا ایران، این احساس مشترک بین بسیاری از خانمهاست که مدتی از زمان ازدواج آنها گذشته است. شما در ابتدا نسبت به بسیاری از علاقه مندی های همسرتان، مشتاق و بعد از مدتی بی تفاوت و بعد کسل و بی حوصله می شوید. اینجاست که شروع میکنید به طرح ریزی و امتحان نقشه هایی برای گسترش و یا حتی تغییر علایق او. اما آن چیزی که عایدتان می شود، افزایش علاقه بیش از پیش همسرتان نسبت به سرگرمی هایش و دور شدن او از شماست و همین مسئله شما را عصبانی تر خواهد کرد و مصمم تر برای دگرگونی همسرتان تلاش می کنید.

گویا می خواهید دوباره او و گرایشاتش را قالب ریزی کنید. بنابراین کم کم تبدیل می شوید به بانوی اصلاح گر و فکر می کنید باید عیوبش را به او یاد آوری کرده و اصلاحشان کنید.

حتی گاهی شیطنت می کنید؛ مثلا زمان پخش مسابقه مورد علاقه اش کاری به او واگذار می کنید یا برنامه میهمانی میگذارید. اما برای انجام این کار مجبورید، مدام یک جمله را تکرار کنید و از او بخواهید. اینجاست که تنها برداشت همسرتان از این موضوع این است که شما به یک همسر غرغرو تبدیل شده اید.

در واقع این سوء تفاهم از آنجا شروع می شود که شما تنها می خواهید او جدی تر به شما و زندگی مشترکتان فکر کند ولی او این کار را به معنای غر زدن ترجمه می کند.

توصیه ما به شما این است که؛

1-برای تغییر همسرتان زندگی را به کام خود و او تلخ نکنید.

2-او را آن گونه که هست بپذیرید.

برای مثال اگر همسر فردی که چاق است یا نمی تواند جلوی اشتیاق خود به خوردن را بگیرد، نتواند شوهرش و یا نگرش خود نسبت به افراد چاق را عوض کند تنش میان آنها روز به روز بیشتر خواهد شد و یا اگر همسر فردی که بنا به نوع کارش مجبور است بدون برنامه و بطور ناگهانی منزل را ترک کرده و به محل کارش مراجعه کند، نتواند کار شوهرش را بپذیرد، حتما زندگی سختی را تجربه خواهد کرد.

به عبارتی چگونه می خواهید همسری که تغییر نمی کند را تغییر دهید. بنابراین اگر پی بردید که نمی توانید مشکلات همسر خود را اصلاح کنید، راه دیگری را امتحان نمایید و او را آنگونه که هست بپذیرید و از سنجش او با ملاکهای خود بپرهیزید. چرا که شاید، عادت منفی همسرتان اشتباه نباشد بلکه تنها علاقه زیاد به چیزی باشد. تنها علاقه.

وقتی همسرتان را آنگونه که هست پذیرفتید، بارهای اضافی از دوشتان برداشته می شود و دیگر نیاز نیست مسئول دارالتادیب او باشید. به یاد داشته باشید وقتی مردی را با نقاط ضعف و قوتش بپذیرید، به اواین امکان را می دهید که خودش باشد و در صورت لزوم این خود را گسترش دهد.

زندگی با زنی غرغرو، رنجی جانکاه و غیر قابل تحمل است. وقتی غر میزنید در واقع به همسرتان یاد می دهید که به حرفهای شما گوش نکند. آرام گرفتن و زبان خود را بستن گرچه کار ساده ای نیست ولی معجزه گر است. سعی کنید ویژگی های خود را برای همسرتان شرح دهید تا بداند غرولندهای تان از عمد نیست. اگر واقعیت را بپذیرید و کمی تحمل داشته باشید ابرها از جلوی خورشید کنار خواهد رفت و رنگین کمان زیبا را با چشم خواهید دید.