۰ نفر

تاثیر اختلافات طبقاتی در ازدواج

۱۹ خرداد ۱۳۹۷، ۹:۴۳
کد خبر: 277313
تاثیر اختلافات طبقاتی در ازدواج

من 35 ساله و عاشق پسری 32 ساله ام. طبق نوشته کتاب ها و مطالبی که در صفحه خودتان خوانده ام، مشکل اخلاقی با هم نخواهیم داشت اما مشکل اختلاف طبقاتی، تحصیلی و خانوادگی داریم. به او علاقه دارم و او هم به من علاقه دارد ولی از آینده می ترسم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خراسان،  این خیلی خوب است که شما و طرف مقابل تان در عین حال که عاشق همدیگر هستید، می خواهید عاقلانه تصمیم بگیرید و صرفا بر اساس احساس تان جلو نروید. بنابراین اگر اجازه دهید، در پاسخ به سوال تان به چند نکته اشاره می کنم:

نگرانی تان قابل درک است

نگرانی و ترس شما از آینده با توجه به تفاوت سنی (بزرگ تر بودن خانم از آقا) اختلاف طبقاتی، تحصیلی و خانوادگی قابل درک است. به نظر می آید در بحث اخلاقی و ویژگی های شخصیتی طبق ارزیابی که داشته اید، مشکل خاصی با هم نخواهید داشت که البته باتوجه به تفاوت تحصیلی و خانوادگی تان، کمی دور از ذهن است. زمانی که دو نفر سطح تحصیلات متفاوتی دارند، آگاهی و برداشت متفاوتی هم از وقایع خواهند داشت یا این که تفاوت خانوادگی به طور قطع در تربیت دو نفر تاثیر زیادی دارد و نمی توان گفت که دو نفر که از دو خانواده با فرهنگ و تربیت متفاوت آمده اند، با هم تفاهم خوبی خواهند داشت.

درباره تفاهم اخلاقی تان مطمئن نباشید

البته می دانید که بیشتر افراد در روابط قبل از ازدواج چهره مثبت، مهربان تر، صبورتر و جذاب تری از خود نمایش می دهند. پس اگر موافق باشید، بهتر است در این باره نظر یک کارشناس ازدواج را جویا شوید و با مشاوره حضوری از میزان درستی نتیجه گیری درباره تفاهم اخلاقی با فرد مورد علاقه تان مطلع شوید.

اختلاف طبقاتی را دست کم نگیرید

توجه داشته باشید بالاتر بودن سن شما به تنهایی ملاکی برای رد یا تایید چنین ازدواجی نیست و در کنار شرایط دیگر، کارشناس به نتیجه گیری می رسد. اختلاف طبقاتی هم بیشتر اوقات با مسئله رفاه و داشتن امکانات بیشتر نمایان می شود که می تواند در بحث نوع و میزان هزینه کردن برای ازدواج، از مقدمات و مراسم ازدواج تا تهیه خانه و جهیزیه، مشکل ساز شود. در فرهنگ ما نقش خانواده ها در شکل گیری ازدواج مهم و اساسی تلقی و بیشتر این طور مطرح می شود که در ایران، این دو نفر نیستند که با هم ازدواج می کنند بلکه دو خانواده هستند که با هم وصلت می کنند. بنابراین هر چقدر تفاوت فرهنگی و .... بین دو خانواده بیشتر باشد، احتمال بروز مشکلات نیز بیشتر خواهد بود. در نهایت برای کاهش نگرانی خود از درستی ازدواج با فرد مورد علاقه تان، قبل از وابستگی بیشتر از یک مشاور متعهد و باتجربه بهره بگیرید.