۰ نفر

چگونه انرژی تان را تخلیه می‌کنید؟

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۹:۲۴
کد خبر: 270471
چگونه انرژی تان را تخلیه می‌کنید؟

گاهی ممکن است در طول روز یا هفته احساس ناخوشایندی داشته باشید. احساس کنید کم آورده و انرژی لازم را ندارید. می پندارید بسیاری از مشکلات درست در همین زمانها اتفاق می افتد و برای اینکه انرژی لازم را بدست آورید به شکلهای مختلف از دیگران انرژی به سرقت می‌گیرید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، گاهی وقتی دچار خستگی و بی‌حوصلگی هستید به روشهای زیر سعی می‌کنید خود را تخیله  و انرژی لازم را از دیگران به عاریت بگیرید. در حالیکه استفاده از چنین روشهای شما را با چالشهای متفاوتی در ارتباط با دیگران قرار میدهد.

روش پرخاشگرانه: شروع به رفتارهای ظالمانه و پرخاشگرانه نسبت به دیگران می‌کنید.  با داد و بیداد و ترساندن دیگران، از آنها انرژی به سرقت می‌گیرید.  مثال بارز آن انواع رفتارهای پرخاشگری در رانندگی است. زمانیکه مدت زمان زیادی در ترافیک یا پشت چراغ قرمز مانده اید که در این زمان ها شدت چنین رفتارهای بیشتر است.

روش مظلومانه: شاید دیده باشید برخی افراد شروع به درد و دل می‌کنند که با دلسوزی دیگران همراه است ولی راهنمایی مناسب دیگران را نمی‌پذیرند و بر چگونگی رفتار خود با وجود راهنمایی و دلسوزی شان باز مصمم هستند. بعنوان مثال فردی که احساس می‌کند در زندگی خود مورد توجه همسرش نیست. او وقتی با کسی  درد و دل می‌کند حاضر به دریافت راهنمایی اش نیست. یعنی کمبود انرژی خود را با دلسوزی دیگران بدست می‌آورد بدون اینکه کاری برای آرامش روان خود انجام دهد.

روش غرزدن: زمانی که خسته و ناراحت از چیزی هستید و احساس می کنید انرژی لازم را ندارید شروع به نق زدن و غرغر کردن می‌کنید. بعنوان مثال،  مشکلاتی که بین شما و فرزندتان پیش آمده است، به محض دیدن همسرتان شروع به غر زدن و گلایه کردن از فرزندتان و شرایط موجود می‌کنید و به این صورت سرقت انرژی انجام  داده اید بدون آنکه کار مفیدی برای بهبودی رابطه خود انجام دهید.

روش منزوی شدن: در این روش ممکن است شما با همسرتان یا هر فرد دیگری دچار مشکل ‌شوید که بجای صحبت و گفتگو در مورد مسئله مورد نظر  قهر می‌کنید، در عین آنکه به طرد طرف مقابل می پردازید سعی در جلب توجه او نیز دارید و سعی می کنید انرژی از دست رفته را بدست آورید که در این صورت انرژی فرد مقابل تخلیه می شود.

دریافت انرژی سالم

پختگی در رفتار و احساس، زمانی بوجود می آید که  در رفتار خود دقیق شوید و بدانید چه چیزی موجب کمبود انرژی تان می شود و بدرستی آنها را کنکاوش و از مسیرهای درستی سرزندگی و انرژی لازم را دریافت کنید. در این صورت  به خود و دیگری صدمه نمی زنید.  روشهای زیر به شما در این مورد کمک می‌کند:

- سعی کنید در طول شبانه روز به اندازه مورد نیاز بدنتان استراحت داشته باشد. همچنین به تغذیه خود نیز توجه کنید گاهی کمبود مواد مورد نیاز بدن خلق شما را بهم می ریزد.

- برنامه های برای آرامش ذهن تان داشته باشید.  بعنوان مثال یوگا، مدیتیشن، ورزش و یا موسیقی ملایم، در کاهش تنش تاثیر بسزایی دارد و انرژی از دست رفته را به بدن و ذهن باز می‌گرداند.

- تفریحات سالم و مفرح برای خود داشته باشید، بهتر است این گونه تفریحات به همراه خانواده باشد تا در کنار بدست آوردن انرژی لازم، در جهت تحکیم رابطه خود با خانواده نیز فعالیتهای انجام دهید.

-  به اندازه کافی از طبیعت استفاده کنید، بودن در طبیعت روح شما را زنده می‌کند و در کاهش مشکلات و اضطرابها تاثیر خوبی دارد. همچنین می توانید فعالیتهای مفیدی بعنوان مثال گل کاری در محیط خانه داشته باشید تا زمانیکه احساس تنش و کمبود انرژی دارید  با انجام این فعالیت ها کمبود انرژی و بی‌حوصلگی خود را جبران کنید.

- زمانی از روز را به خود اختصاص دهید و در مورد رفتارهای خود فکر کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. با آگاهی از خود می توانید در جهت اصلاح رفتارهایتن فعالیت هایی را  انجام دهید.

- اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای خود داشته باشید. داشتن اهداف به شما انرژی لازم را برای انجام فعالیتهای مختلف میدهد به شرط آنکه حد اعتدال را رعایت کنید.

- موقعیتهای که موجب ناراحتی و کاهش انرژی می شود را شناسایی  و در جهت رفع آنها اقدام کنید. شناسایی موقعیتهای که موجب رنجش شما می شود کمک بسزایی در کاهش تنش و آرامش ذهن شما دارد.

در نهایت با انجام فعالیتهای مفید و سازنده و برنامه های خودشناسی بجای سرقت انرژی، شادابی و نشاط را در درون خود بوجود  آورید.