۰ نفر

راهکارهای ایجاد انگیزه پیشرفت

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۵:۱۲
کد خبر: 267423
راهکارهای ایجاد انگیزه پیشرفت

گاهی وقت‌ها، برای رسیدن به هدف به انگیزه نیاز دارید. در این‌گونه شرایط، نکاتی را که در ادامه آمده است، مد نظر داشته باشید:

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، شاید گاهی احساس کنید پروژه‌ای که انتظارتان را می‌کشد، اصلا انجام‌شدنی نیست و امکان ندارد از عهده‌اش بربیایید. تا زمانی که پروژه‌ای را انجام‌نشدنی تصور کنید، فقط از زیر انجام دادنش در خواهید رفت. در این قبیل شرایط، توصیه می‌شود بلافاصله به مرحله بعدی کار بیندیشید. منظور از مرحله بعدی این است که باید پروژه محول‌شده را به قطعات انجام‌پذیرتر تبدیل کنید تا راحت‌تر بتوانید انجامش بدهید.

عامل بی‌انگیزگی‌تان را شناسایی کنید

فکر می‌کنید چه عاملی باعت می‌شود دل به کار ندهید؟ باید سعی کنید عامل بازدارنده‌ای را که باعث بی‌انگیزگی‌تان شده است، شناسایی و برطرف کنید. شاید علت بی‌انگیزگی‌تان از خستگی، ترس، بی‌حوصلگی یا خشم ناشی شده باشد. شاید هم مطمئن نیستید چقدر زمان دارید یا حواس‌تان نیست وظایف محول‌شده هنوز به اتمام نرسیده‌اند و به همین دلیل، وظایف‌تان را به تعویق می‌اندازید. در هر صورت، باید سعی کنید عاملی را که مانع پیشرفت‌تان شده است، شناسایی و برطرف کنید.

بر ترس‌هایتان غلبه کنید

مطمئنا از اینکه کاری را به سرانجام برسانید، نمی‌ترسید. اما گاهی اوقات، ترس‌ها یا اضطراب‌های نهفته ممکن است مانع پیشرفت‌تان شوند و نگذارند وظایف‌تان را به اتمام برسانید. باید این ترس‌ها یا اضطراب‌های نهفته را در خودتان ردیابی کنید و از بین ببرید. همچنین اعتمادبه‌نفس‌تان را تقویت کنید و باور داشته باشید که می‌توانید از پسِ ناگوارترین شرایط نیز بربیایید.

روزتان را با برنامه شروع کنید

برنامه ریزی روزانه داشته باشید. صبح‌ها زود از خواب بیدار شوید و سعی کنید همه کارهای مهمی را که باید انجام بدهید، برای ساعات ابتدایی روز برنامه‌ریزی کنید. وقتی همه کارهای مهمتان را در آغاز روز به سرانجام برسانید، برای انجام کارهای دیگری که در ادامه روز باید انجام بدهید نیز نیرو خواهید گرفت.

کتاب بخوانید

مطالعه هر کتابی که دربردارنده ایده‌های جدید باشد، توصیه می‌شود. ایده‌های جدید، چرخ‌دنده‌های ذهن‌تان را به حرکت وادار می‌کنند و باعث ایجاد انگیزه می‌‌شوند. یادگیری ایده‌های جدید باعث می‌شود مغز به تکاپو بیفتد. در نتیجه سریع‌تر می‌توانید وظایف‌تان را به اتمام برسانید و به زمان کمتری احتیاج خواهید داشت.

از ابزار کارآمد استفاده کنید

محیط تاثیر بسزایی روی افزایش انگیزه دارد. آیا رایانه‌ای که ابزار کارتان است، خیلی کند عمل می‌کند؟ آیا اپلیکیشن‌هایی که باید مورد استفاده قرار بدهید، ناکارامد هستند؟ آیا وسیله‌ای که ابزار کارتان به شمار می‌رود، مدام نیاز به تعمیر دارد؟ اگر در انجام وظایف‌تان از ابزار کارامد استفاده نکنید، انگیزه‌تان تحلیل خواهد رفت. پس تمامی موانع بازدارنده‌ای را که مانع ایجاد انگیزه کافی می‌شوند، از میان بردارید. مشکلات را حل کنید. یکی از مهم‌ترین عوامل بی‌انگیزگی، مشکلات نه چندان بزرگی هستند که به‌رغم پیش پا افتادگی، تاثیر بسزایی در از بین بردن انگیزه دارند.