۰ نفر

مثبت بیندیشید

۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۱۳
کد خبر: 263419
مثبت بیندیشید

افرادی هستند که دائما از زندگی شکایت دارند، عادات بدی دارند و حال شما را بد می‌کنند. احساساتی که آنها از خود بروز می‌دهند بر افکار و کارهای شما تاثیر منفی می‌گذارد، پس اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید باید از منابع انرژی منفی دوری کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، هر کس به سادگی می‌تواند تحت تاثیر احساسات منفی قرار گیرد و تنها استثنا، کسانی هستند که یاد گرفته‌اند چطور با این انرژی منفی برخورد کنند. روش‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود به شما نشان می‌دهد که چطور مثبت‌‌‌اندیش‌‌ها انرژی منفی را از خود دور می‌کنند و شما نیز می‌توانید با به کارگیری این روش‌ها، زندگی بهتری داشته باشید.

پرورش افکار مثبت

افکار بر اعمال تاثیر می‌گذارند، پس اگر منفی‌بافی کنید، آینده روشنی در انتظارتان نخواهد بود. افراد مثبت‌اندیش، بهانه‌هایی را که ذهن‌شان می‌آورد قبول نمی‌کنند. با باورهای مثبت و یافتن جنبه مثبت در هر مشکلی، آنها از نظر ذهنی برای موفقیت آماده هستند.

از افراد منفی دوری می‌کنند

اطرافیانتان اثری بسیار عظیم بر شما می‌گذارند. اگر زمانتان را با مثبت‌اندیشان بگذرانید، احتمال بیشتری وجود دارد که شاد و خشنود باشید. اما اگر بیش از حد به منفی‌باف‌ها و افرادی که از زمین و زمان ناراضی‌اند نزدیک شوید، بسیار دشوار است که نگرش منفی را از زندگی‌تان خارج کنید.

شکست را می‌پذیرند

مثبت‌اندیشان از قبول شکست نمی‌ترسند، چون می‌دانند که تنها راه یاد گرفتن و رشد، شکست است. هرگاه در کاری ناکام می‌مانند، به جای ناامیدی، بیشتر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. اگرچه یک شکست با احساسات منفی همراه است، آنها می‌دانند که این احساسات کوتاه هستند و سریع از بین می‌روند. برای شتاب بخشیدن به از بین رفتن احساسات منفی، آنها مثبت فکر می‌کنند.

کاملا مسئولیت‌پذیرند

افراد مثبت‌اندیش مسئولیت تمام آنچه را که در زندگی‌شان رخ می‌دهد، می‌پذیرند. چه شکست و چه پیروزی را همیشه ناشی از اقدامات و افکار خودشان می‌دانند.

می‌توانند افکار خود را کنترل کنند

ذهن به سادگی می‌تواند با افکار منفی ناگهانی، از کنترل خارج شود. مثبت‌اندیشان می‌دانند که اگر افکارشان را کنترل نکنند، کنترل اقدامات و رفتارهایشان را نیز از دست می‌دهند.

زمانی را به تمدد اعصاب اختصاص می‌دهند

تمدد اعصاب یکی از راهکارهای مثبت اندیشان برای از بین بردن افکار منفی است.افراد مثبت‌اندیش به جای اینکه تلاش کنند تا بی‌‌عیب و نقص باشند، می‌فهمند که گاهی باید سرعت را کم کرد، اهداف و آرزوها را در اولویت دوم قرار داد و به سادگی فقط کمی استراحت کرد! با این کار، آنها از خستگی‌ای که موجب تولید انرژی‌های منفی بی‌مورد می‌شود دوری می‌کنند.به طور خلاصه، آنها گامی به عقب برمی‌دارند تا روز بعد حرکتی رو به جلو داشته باشند.