۰ نفر

قبل از طلاق، این مطلب را بخوانید

۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۵۶
کد خبر: 249844
قبل از طلاق، این مطلب را بخوانید

این مقاله فقط برای بانوانی است که به دلیل خسته شدن از اخلاق و رفتار همسر قصد طلاق دارند. شاید این مقاله بتواند یک فرصت دیگر برای شما ایجاد کند و فرصتی برای مهندسی یک زندگی دوباره با همسرتان را به شما بدهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، برخی خصوصیات اخلاقی بین زن و مرد مشترک هستند یا حداقل ریشه مشترک دارند. مثلا هردو نسبت به کسی که با او زندگی می کنند دلبستگی و وابستگی پیدا می کنند اما حتی در جدایی ممکن است بروز و نمود این دلبستگی در هر کدام به نوعی و به شکلی باشد. زنان عاطفی تر و کم تحمل تر هستند و زودتر به ستوه می­آیند و معمولا در اولین روزهای پس از جدایی دچار بحران روحی می شوند  و اما تحمل مردان هم حدی دارد. مردها معمولا بیش از آنچه به نظر می­آید به زندگی خانودگی خود اهمیت می­دهند. شاید شما فکر می کنید همسرتان برای زندگی با شما ارزشی قائل نیست و به راحتی به طلاق و تبعات آن تن می دهد اما اینطور نیست. روی خانواده دوستی مردها می شود حساب کرد. 70درصد طلاقها پیشنهاد طلاق از سوی زنان بوده است.

زمانی برای تنهایی و اصلاح

اگر مشکلات اخلاقی همسرتان شما را به ستوه آورده و تصمیم به طلاق دارید، بدانید که مردها بعد از یک مدت تنهایی و باور جدی طلاق، تفاوتهای اساسی در اخلاق و رفتار نشان خواهند داد. در صورتی که یک زن، صادقانه به همسرش خدمت کرده باشد، و زندگی آنها، یک زندگی نرمال و طبیعی باشد، جدایی از این زندگی و دل کندن از چنین زنی برای مرد، بسیار دشوار است.

محبت و صداقت در دراز مدت تاثیر خود را نشان خواهد داد. صبور باشید و به جای آنکه واقعا جدا شوید، تظاهر کنید که قصدتان برای طلاق جدی است و مدتی همسرتان را تنها بگذارید. یک مدت، تنهایی به مرد این امکان را می­دهد که به همه چیز به خوبی فکر کند. همین که اسلام پس از طلاق، مدتی را برای عده و رجوع تعیین کرده، به همین روحیه مردان اشاره دارد. این زمان معین، فرصتی است تا چنانچه لجبازی یا خشمهای نهفته موجب بدرفتاری شده است در این زمان، مشکل حل شود. آقایان معمولا بعد از گذشت زمانی چندماهه، دچار مشکلات روحی می شوند و احتمال اصلاح رفتارها و عادات نادرستی اخلاقی شان در چنین زمانی بیشتر است.

چنانچه همسرتان، مایل به ادامه زندگی است و برای احیای زندگی تلاش می کند، فرصتها را از خودتان نگیرید. برای طلاق هیچ وقت دیر نیست. شاید بتوانیم با چند تغییر جزئی در خواسته ها یا روش زندگی در کنار خوشبخت بمانیم.

طلاق بزرگوارانه

اگرچه تصمیمتان برای طلاق قطعی است و هیچ چیزی نظرتان را تغییر نمی دهد، باز هم دلیلی ندارد که در حین طلاق، رفتارهایی مشمئز کننده انجام دهید و تصویری تاریک و تلخ به جا بگذارید. سعی کنید از بی­حرمتی  و بی­رحمی بپرهیزید و به خاطر مسائل ناچیز که می توانید گذشت کنید برای همسرتان دردسرهای بزرگی مثل زندان  و... ایجاد نکنید. به اعصابتان مسلط باشید انتقام از بدیهای وی را به خداوند بسپارید و به او توکل کنید و  همانطور که قرآن فرموده است بزرگوارانه و با رعایت کرامت و احترام، اقدام به طلاق کنید. به شأن و شخصیت خودتان بها بدهید و از انجام رفتارهای کینه توزانه بپرهیزید. اگر غیر از این هم رفتار کنید چیزی به دست نمی­آورید این رفتارها حالتان را بهتر، یا او را متنبه نمی کند. اما در صورتی که بزرگوارانه و کریمانه از این دهلیز عبور کنید، همیشه یک درد در قلب او باقی خواهد ماند. انسانها ارزش این رفتارها را در قلب خود حس می کنند، هرچند ابراز نکنند. حتی اگر بازگشتی هم درکار نباشد، شما بازهم به خاطر رفتار بزرگوارانه، چیزی را نباخته­اید. حداقل در کشاکش­های طلاق، گوهر با ارزش شخصیت خودتان را شکل خواهید داد. اما در موارد زیادی هم دیده شده که همین رفتارهای بزرگوارانه باعث ندامت شدید مرد، و تلاش او برای دوباره ساختن زندگی شده است.

 یک تجدید نظر کلی در دلیل طلاق

با وجود آنکه به درستی رای و عقیده خودتان اطمینان دارید، فقط برای چند روز، کاملا بر خلاف آنچه عقیده دارید، فکر کنید. کسی که مطلع نخواهد شد همه چیز در قلب خودتان است. خودتان را کاملا مقصر بدانید و دنیا را یک جور دیگر ببینید. در نظر بگیرید که تمام حساب و کتابهایتان برای طلاق اشتباه است. این کار مزایای خودش را دارد و به شما فرصت درک طرف مقابل را خواهد داد.

به خودتان فرصت بدهید تا پس از طلاق، به رنج ،حسرت و ندامت دچار نشوید. شاید همه چیز آن طور که شما فکر می کنید نباشد.حداقل فایده این کار این است که مطمئن تر خواهید شد و بر شک و تردیدهایتان غلبه خواهید کرد و تصمیم عاقلانه تری خواهید گرفت.

چنانچه همسرتان، مایل به ادامه زندگی است و برای احیای زندگی تلاش می کند، فرصتها را از خودتان نگیرید. برای طلاق هیچ وقت دیر نیست. شاید بتوانیم با چند تغییر جزئی در خواسته ها یا روش زندگی در کنار خوشبخت بمانیم.