۰ نفر

چگونه پدر خوب برای فرزندان‌مان باشیم؟

۱۴ آبان ۱۳۹۶، ۹:۰۹
کد خبر: 229549
چگونه پدر خوب برای فرزندان‌مان باشیم؟

پدر بودن در جامعه امروزه شاید کمی سخت باشد به دلیل این که پدران امروز کمی مشغله های فکری و شغلی بیشتری نسبت به قدیمی تر ها دارد اما میتواند این مشغله ها رh هم برنامه ریزی کنند .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آکا ایران، پدر مفید واژه ای هست که امروزه چندان می شنوید و اصطلاح آن را چندان بر تابلوها و نمای شهر می بینید. در حالی که این واژه تنها به چند کلمه خلاصه نمیشود و دال بر مسئولیتی سنگین دارد که چنانچه زمان آن با راحت طلبی بگذرد نتایج چشمگیری به دنبال نخواهد داشت و برعکس اگر با درایت و مطالعه سپری شود نمره ای بسیار شیرین خواهد داشت که در انتها سرنوشت جامعه را رقم خواهد زد.

اگرچه این مسئولیت برای مادران نیز چنین هست اما این مطلب مختص پدران هست و این که چگونه هم پدر خوبی باشیم و هم از پدر بودن لذت ببریم.

گوش شنوای فرزندشان میباشند

منظور از گوش دادن این نیست که وقتی بچه های شان با آن ها صحبت می کنند، آن ها فقط سر تکان می دهند و لبخند میزنند. یک پدر بی نظیر مفید، وقتی پسرش در حال تعریف داستانی بی سر و ته و شاخ و بال دادن به خیال پردازی هایش درمورد کارتونی عجیب هست با ایجاد گفت و گویی خلاقانه و هدفمند در مورد موضوع مدنظر فرزندش به رشد خلاقیت او کمک می کند. چنین پدری در اوقات سخت و زمانی که فرزندش به شانه ای برای گریستن نیاز دارد، در کنارش هست و آماده هست تا با اندرزهای کارآمد پدرانه اش به پیشرفت او کمک کند.

علایق فرزندان شان را همراه دارند

برترین پدرها به علایق فرزندان شان علاقه و تمایلی واقعی نشان می دهند. اگرچه که تمامی پدرها به مد روز |آرایش |سرگرمی |اخبازهای مشترک خود و فرزندان شان علاقه نشان میدهند اما پدرهای ناب و بی نظیر به فرزندان شان این امکان را میدهند که علایق مخصوص به خودرا دنبال کنند. چنین پدرهایی نه تنها به فرزندان شان اجازه میدهند که به دنبال تحقق رویاهای شان بروند، بلکه خودشان نیز به این رویاها و اهداف علاقه نشان میدهند. انها در اوقات فراغت شان به دنبال اطلاعاتی پیرامون مد روز |آرایش |سرگرمی |اخبازها و علایق فرزندان شان میباشند.

دقت عمیق خودرا ابراز می دارند

پدرهای بی نظیر موثر، نه تنها به خانواده شان اهمیت می دهند، بلکه این دقت را نسبت به همه ی افراد و اشیای اطراف شان دارند. برترین پدرها به ندرت محافظت خودرا دریغ میکنند. انها دقت خودرا عمیقا ابراز می دارند. نشانه یک پدر بی نظیر این هست که تا می تواند نشان دهد که چه میزان به فرزندش اهمیت میدهد.

امکان پرورش خلاقیت رابه فرزندش می دهد

همان طوری که پدری باید فرزندش رابه سوی دستیابی پاسخ به سوالاتش رهنمونی کند، او بایستی این امکان را هم به فرزندش بدهد که زمانی را در خیالاتش بگذراند. با زدن برچسب «افکار احمقانه» به بچه ها، فقط و فقط قوه تخیل و رویاپردازی انها را نابود می کنید، به طوری که هرگز نمیتوان آن را پرورش داد. از سوی دیگر، پدری که مقوا، قیچی، نوار و رنگ در اختیار فرزندش می گذارد، خواهد دید که او بطور شگفت آوری میتواند با همین چیزها چه میزان توانایی های خودرا نشان دهد. پدرهای بی نظیر موثر، مهلت های بی پایانی را در اختیار فرزندان شان می گذارند تا کودکان بتوانند استعداد و ذهنیت خودرا پرورش دهند.

عاشق این احساس پدرانه خود میباشند

برترین پدرها می دانند که هیچ چیزی لذت بخش تر و ارزشمندتر از پدر بودن نیست. پول، اموال، ترفیع و یا … هیچ چیزی در جهان نمیتواند به اندازه تربیت دختر و یا پسری که بعدا می توانید به او افتخار کنید، معنادار باشد. شاید یک مرد برای پدر مفید بودن نیاز باشد که خودرا تغییر دهد اما او با آغوشی باز از این تغییر استقبال می کند. برترین پدرها از جوانی در انتظار پدر شدن بوده اند و خیلی ساده برای موقعیت مناسب این اتفاق بی نظیر انتظار کشیده اند.