۰ نفر

خاطرات تلخمان را فراموش کنیم!

۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 189959
خاطرات تلخمان را فراموش کنیم!

خیلی وقت ها، یکسری اتفاقاتی ممکن است برای ما بیافتد که حال ما با فکر کردن به آنها دگرگون شود و احساسات ناخوشایند در ما ایجاد شود و ساعت ها و حتی روزها حال ما را بد کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، باید به عنوان یک فردی که قرار است به خودشکوفایی در زندگی برسد، سعی کنیم تا راه حل هایی را برای فراموش کردن این خاطرات و یا سازگار کردن خودمان با آنها، پیدا کنیم.

2 ضرب در 2 میشه 4!

یکی از اولین کارهایی را که یک فرد برای اینکه بتواند با یک خاطره تلخ سازگار بشود، این است که در وهله اول به صورت شفاف و واضح به آن اتفاق فکر کند. فکر کردن به آن خاطره ممکن است در روزهای اول حال شما را بدتر کند. شما باید تمرین کنید که هر زمان با به یاد آوردن خاطره حالتان بد می شود، در همان لحظه ایست کنید و یک فعالیت لذت بخش و آرامش دهنده را انجام بدهید و بعد هر زمان که حالتان بهتر شد دوباره این کار را از سر بگیرید. پس در وهله اول با خودتان صادق باشید و بپذیرید که این اتفاق برای شما افتاده است.

گذشته را رها کن به حال بنگر

بعد از اینکه توانستید راجع به اتفاقی که برایتان افتاده است به راحتی فکر کنید و از کنارش در نهایت، بگذرید می توان گفت که شما توانسته اید به گذشته اهمیت ندهید و تصمیم گرفته اید که در لحظه حال به زندگیتان اهمیت بدهید. این کار یعنی مهم ترین قدم را برای فراموش کردن اتفاقات تلخ زندگیتان برداشته اید.

فکر کردن مداوم به خاطرات تلخ، باعث ایجاد افسردگی می شود و زندگی حال و آینده فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

تخلیه احساسات و عواطف

قدم بعدی برای فراموش کردن خاطرات تلخ زندگیتان، این است که احساسات و عواطف مربوط به آن اتفاق را بیرون بریزید و به درجه ای برسید که برایتان دیگر مهم نیست. بهترین کار این است که بر روی یک کاغذ، اتفاق را ریز به ریز با جزئیات بنویسید و آن کاغذ را بارها و بارها بخوانید تا به جایی برسید که با خواندن آن متن حالتان تغییری نکند. و بعد باید کاغذتان را ریز ریز پاره کنید و به سطل آشغال بیاندازید. و با خود بگویید که جای آن اتفاق تلخ در سطل زباله هست نه در ذهن و خیال من.

نقاشی کنید

یکی دیگر از راهکارهای فراموشی، این است که از یک کاغذ برای تخلیه احساساتتان استفاده کنید. آن اتفاق را نقاشی کنید و مثل تکنیکی که در بالا ذکر شد، آن را پاره کنید و دور بریزید.

صحبت با فردی که شریک خاطره تان بوده است

اگر فردی در حال حاضر در کنار شما هست و میدانید که آن فرد در خاطره شما وجود داشته است، حتما راجع به خاطره تان با آن فرد صحبت کنید تا اگر هم سوء برداشتی ایجاد شده است آن را راحت تر بتوانید حل کنید.  

کمک از متخصص

اگر به تنهایی نمی توانید خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنید و با انجام دادن هر یک از تکنیک های بالا حالتان بدتر می شود، نگران نباشید و حتما از کمک یک روانشناس و یا مشاور استفاده کنید. فرد متخصص بهتر می تواند از تکنیک های ذکر شده در بالا استفاده کند و به شما کمک کند تا خاطره بد زندگیتان را از ذهنتان حذف کنید. همیشه کمک یک فرد سوم که در بیرون از گود نشسته بهتر می تواند کمک کننده باشد. زیرا این فرد همدلی می کند با شما و پیشنهادش می تواند برایتان کمک کننده باشد.

خیانت همسرم را چگونه فراموش کنم؟!!!

یکی از بزرگترین و بیشترین خاطرات تلخی که متاسفانه در زندگی های امروزی وجود دارد، خیانت همسران به یکدیگر است. فردی که متوجه می شود همسرش به او خیانت کرده است، مثل کسی می ماند که انگار تمام دنیا را بر سرش آوار کرده اند. این اتفاق از جمله اتفاقاتی هست که یک فرد خیلی سخت می تواند آن را فراموش کند و به آرامش برسد. اما فرد مورد خیانت قرار گرفته شده در قدم اول باید به این مساله فکر کند که از زندگی چه می خواهد؟ آیا می خواهد آرامش قبل از این اتفاق، دوباره به زندگیش برگردد؟ اگر خواهان برگشتن این آرامش هستید، باید به خودتان کمک کنید تا بتوانید این اتفاق را از ذهنتان پاک کنید. حتی اگر نتوانید پاک کنید، باید به جایی برسید که با فکر کردن به آن، حالتان بد نمی شود. این مساله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که پای یک فرشته ی کوچولو به نام فرزند هم در میان باشد. در قدم بعدی باید به حل مشکل بپردازید و با همسرتان صحبت کنید و علت این کار را جویا شوید. حتما در این موضوع از کمک فرد متخصص روانشناس و مشاور کمک بگیرید.