۰ نفر

با این روش استرس را از خود دور کنید

۱۴ بهمن ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹
کد خبر: 174441
با این روش استرس را از خود دور کنید

دراز کشیدن و تماشای تلویزیون، همیشه بهترین راه برای تمدد اعصاب نیست. داستان‌های پلیسی، اخبار و حتی برنامه‌های ورزشی می‌توانند استرس‌زا باشند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از روزنامه سپید، به علاوه، این یک فعالیت غیر‌فعال و تا حدی اعتیاد‌آور است و انتخاب‌های بهتری برای کسب آرامش وجود دارند، پنج روش برای استراحت در خانه که حقیقتا درمانی هستند عبارت‌اند از:

1. بیشتر گوش دهید تا صحبت کنید. هنگامی که واقعا با فردی دیگر ارتباط برقرار کنید، مواد شیمیایی مربوط به «احساس خوب» مانند دوپامین و اکسی‌توسین در مغز آزاد می‌شوند. دکتر جیمز لینچ، استاد بازنشسته روان‌پزشکی در دانشگاه مریلند می‌گوید، زمانی که به راستی گوش می‌دهید، فشار خون شما هم پایین می‌آید.

2. سه نفس عمیق بکشید. به گفته دکتر هربرت بنسون، استاد دانشکده پزشکی هاروارد، تنفس عمیق یک شیوه عالی برای غیر‌فعال کردن واکنش استرس است.

3. مراقبه کنید. تحقیقات جدید دانشگاه هاروارد نشان می‌دهد که تنها هشت هفته مراقبه (مدیتیشن) منظم، بخشی از مغز به نام آمیگدال را کوچک می‌کند که مسئول فعالیت پاسخ استرس است. هرچه آمیگدال کوچک‌تر شود، افراد استرس کمتری را گزارش می‌کنند.

4. با یک دوست قدیمی تماس بگیرید. به گزارش انجمن روا‌نشناسی آمریکا، «حمایت عاطفی، عامل محافظ مهمی برای مقابله با مشکلات زندگی است.» علاوه بر این: «تنهایی با طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا، ایمنی ضعیف، بیماری‌های قلبی عروقی و زوال شناختی همراه است.» بنابراین تماس گرفتن با دوستتان نه تنها آرامش‌بخش است؛ بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است.

5. یک چرت عصرگاهی بزنید. به گفته کلینیک مایو، یک چرت کوتاه در اواسط بعد از ظهر می‌تواند موجب ایجاد آسودگی، کاهش خستگی و افزایش هوشیاری شود.