۰ نفر

وقتی آموزش و پرورش اثربخش نباشد، سن آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید

۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱
کد خبر: 160663
وقتی آموزش و پرورش اثربخش نباشد، سن آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: اگر آموزش و پرورش اثربخش، بروز و فعال نداشته باشیم باید منتظر آسیب‌های اجتماعی باشیم؛ در این شرایط قطعا سن ابتلا به آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید.

سید مهدی نویدادهم، در پاسخ به پرسشی مبنی بر کاهش سن اعتیاد و سایر آسیبهای اجتماعی و نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از آنها اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش اثربخش، بروز و فعال نداشته باشیم باید منتظر این آسیب‌ها باشیم و قطعا سن ابتلا به آسیب‌های اجتماعی پایین می‌آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: برای آنکه آموزش وپرورش پویا داشته باشیم باید دست به دست هم بدهیم و سند تحول بنیادین را اجرا کنیم؛ در این صورت بخش قابل توجهی از این مشکلات حل می‌شوند. به عنوان مثال در سند تحول بنیایدن تاکید شده است که اولویت توجه به آموزش باید در دوره ابتدایی قرار بگیرد. باید به پیش دبستانی‌ها و دبستان‌ها توجه کنیم،  نباید حقوق معلم ابتدایی از معلم دبیرستان کمتر باشد و با مدرس دانشگاه فاصله بسیاری داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه خوشبختانه آموزش و پرورش در نگاه رهبری جایگاه رفیعی دارد و مصادیق آن را می‌توان در جلسات ایشان با مسئولان دستگاه‌ها پیرامون  آسیب‌های اجتماعی پیدا کرد گفت: این رویکرد باید در همه دستگاهها بوجود بیاید. آسیب‌های اجتماعی گسترده و مزمن شده و حل آن عزم ملی می‌خواهد، به همین علت باید همه نهادها و دستگاه‌ها و خانواده‌ها به کمک هم بیایند تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

نویدادهم در ادامه درباره دستورکار اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اظهار کرد: سند تحول بنیادین دارای شش زیر نظام است که از این میان، زیرنظام برنامه درسی و زیرنظام فضا و تجهیزات و فناوری تصویب و ابلاغ شدند.

وی افزود: زیرنظام پژوهش و ارزشیابی مراحل پایانی خود را طی می کند و طی  یک تا دوجلسه آینده به اتمام می‌رسد. پس از آن زیرنظام‌های مدیریت و راهبری، منابع مالی و منابع انسانی در نوبت بررسی قرار می‌گیرند.