۰ نفر

روش‌هایی آسان؛ برای ساده کردن زندگی

۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱
کد خبر: 151439
روش‌هایی آسان؛ برای ساده کردن زندگی

چنان‌چه شما هم به دنبال راه‌هایی برای ساده کردن زندگی و دل کندن از وابستگی‌ها هستید در این نوشتار با ما همراه شوید.

در بحبوحه‌ی حفظ ارتباط با دوستان و خانواده، تلاش برای عملکردی درخشان در کار، و رسیدن به کارهای خانه، زندگی می‌تواند خیلی پیچیده شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، اما هشدار اخیر وب‌گاه کورا به نام “چگونه می‌توانم زندگی‌ام را ساده‌تر کنم؟” به این نکته اشاره می‌کند که زندگی نباید لزوما به اندازه‌ای که ما پیچیده‌اش می‌کنیم پیچیده باشد.

کاربران مختلف کورا توصیه‌های مفیدی درباره‌ی روش‌هایی برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره‌مان دارند. در این نوشتار ۹ تا از ایده‌های مورد علاقه‌ی ما درباره‌ی این‌که چگونه می‌توانید زندگی روزمره‌تان را کمی ساده‌تر کنید، آمده‌است.

فقط بگویید نه.

هرچند ممکن است آسان نباشد، اما نه گفتن به هر چیزی که زندگی‌تان را دچار آشفتگی می‌کند، عرصه را برای چیزهایی که بیش‌ترین اهمیت را برایتان دارند باز می‌کند.

“شما باید به همه‌ی چیزهایی که مهم نیستند نه بگویید. تمرین کنید به‌طور پیش‌فرض به همه‌چیز نه بگویید، و به ندرت و فقط برای چیزها ارزشمند استثنا قائل شوید.”- الیور امبرتون

هنگامی که نه گفتن را آغاز کنید، اولویت‌هایتان واضح‌تر می‌شود.

به خارج بروید

مارک پن، کاربر وب‌گاه کورا، توصیه می‌کند برای چند سال به یک کشور دیگر بروید. این جابه‌جایی شما را وادار می‌کند بی‌خیال سختی‌های بزرگ مانند یک شغل نارضایت‌بخش یا یک رابطه‌ی آزاردهنده شوید، و نیز وادارتان می‌کند متعلقات‌تان را به‌تدریج کم کنید.

او می‌گوید”هنگامی که برمی‌گردید، باروبنه‌ی کم‌تری خواهیدداشت، هم بارهای ملموس و هم غیرملموس، و قادر خواهیدبود از جهات مختلف آغاز تازه‌ای داشته‌باشید.”

ذهن‌تان را متمرکز کنید

منتفی کردن تصمیم‌گیری با شانه بالا انداختن و گفتن “نمی‌دانم” تنها انتخاب را در درازمدت دشوارتر می‌کند. رادیکا دیویداس توضیح می‌دهد: “این حس ‘نمی‌دانم’ که گاهی به شما دست می‌دهد فقط به این معنی است که باید بیش‌تر تعمق کنید تا به نتیجه‌ای قطعی برسید. اگر مسائل را در این مرحله رها کنید، هنگامی که برای دوم توجه‌تان را جلب می‌کنند، معمولا بزرگ‌تر و اغلب سرطانی می‌شوند.”

خانه‌ی تمیز

پاتریشیا ماینالت عینا توصیه می‌کند سالی یک بار خانه‌تان را تمیز کنید.

او می‌گوید”از شر نیمی از خرت‌وپرت‌هایتان خلاص شوید. البته، در طول سال خرت‌وپرت بیش‌تری خواهیدخرید، اما باز هم به‌طور متوسط خرت‌وپرت کم‌تری خواهیدداشت. این‌که چه وسایل کمی نیاز دارید شگفت‌زده‌تان خواهدکرد.”

آتوم کناتسون، کاربر وب‌گاه کورا، با پاتریشیا موافق است و اضافه می‌کند شما باید فقط روی خریدن وسایل ضروری با بهترین کیفیت تمرکز کنید.

کناتسون می‌گوید”اگر این کار را بکنید دیگر مجبور نیستید نگران تعمیر یا تعویض این چیزها باشید.”

هر چه زمان کم‌تری را صرف جایگزینی لباس‌ها و مبلمان فرسوده کنید، زمان بیش‌تری دارید که به وظایف مهم اختصاص دهید.

تصمیم بگیرید حقیقتا به چه چیزی نیاز دارید

آسان است که فکرتان درگیر چیزی شود که می‌خواهید و به این نتیجه برسید که بدون آن نمی‌توانید زندگی کنید. اما حقیقت این است که آدم‌ها فقط به چند قلم کالای اساسی از قبیل خوراک، آب، و سرپناه نیاز دارند.

کریستال هانیگان می‌گوید “هر چه خرت و پرت بیش‌تری داشته‌باشیم/ بخواهیم/ یا دنبال به‌دست آوردنش باشیم، زندگی‌مان کم‌تر در اختیار خودمان است. آدم‌ها در نهایت تحت اختیار دارایی‌هایشان قرار می‌گیرند.”

هانیگان توصیه می‌کند اجازه ندهید خانه‌های جادار، ماشین‌های لوکس، یا پوشاک مد روز سد راه چیزهای بامعنی‌تر مانند یافتن هدف‌تان و ایجاد روابط عمیق‌تر شوند.

دوچرخه‌تان را برانید

ساده کردن رفت‌وآمدتان به‌طور خودکار جوانب دیگر زندگی‌تان را ساده می‌کند.

رایان کیلوران می‌گوید”این‌گونه در هزینه‌ی سوخت، بیمه، پارکینگ، و نگه‌داری صرفه‌جویی می‌کنید. چه‌کسی به عضویت در باشگاه ورزشی نیاز دارد؟ شما هر روز در مسیر محل کار ورزش می‌کنید! ”

کیلوران در این زمینه تنها نیست. مایک لینس پیشنهاد می‌کند کلا ماشین‌تان را بفروشید.

او می‌نویسد”هزینه‌ی رفت‌وآمد با ماشین‌تان را صرف استفاده از ماشین مشترک، حمل‌ونقل عمومی، و تاکسی کنید، و باز هم برایتان پول باقی می‌ماند. از زمانی که در رفت‌وآمد سپری می‌کنید برای مطالعه یا چرت زدن استفاده کنید، یا برای سرگرمی جدول حل کنید.”

مدتی تلفن‌تان را کنار بگذارید

در میان چک کردن ایمیل‌ها، پاسخ دادن به پیام‌ها، و رد کردن مرحله‌ی بعدی کندی کراش، تلفن‌مان ساعت‌ها وقت ارزشمندمان را می‌بلعد و می‌تواند استرس غیرضروری ایجاد کند.

همان‌طور که مایک فیشباین توصیه می‌کند، شاید خلاص شدن از تلفن‌تان برای همیشه امکان‌پذیر نباشد. اما شما می‌توانید با کنار گذاشتن آن در زمان‌هایی که می‌دانید به آن نیازی ندارید، لحظات دوست‌داشتنی سادگی را به زندگی‌تان بیفزایید.

منظم شوید

برطرف کردن آشفتگی‌های محل‌کارتان کمک‌تان می‌کند ذهن‌تان را هم پاک کنید.

کریستوفر چن توضیح می‌دهد “با نظم دادن و تمیز بودن، یافتن یک کتاب، برگه، یا پوشه را آسان‌تر می‌کنید، و این‌گونه در زمان صرفه‌جویی می‌شود. مهم نیست این تا چه‌حد کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما تمیز نگه‌داشتن محل‌کار آشفتگی‌هایی ذهنی‌تان را نیز از بین می‌برد، و تمرکز را آسان‌تر می‌کند.”

یک روش دیگر برای حذف آشفتگی بیش از حد از اطراف میزتان: صورت‌حساب‌ها را به‌صورت برخط بپردازید و یک حساب بانکی بدون کاغذ باز کنید.

استیو کافمن می‌گوید”این‌گونه نامه‌های ‘واقعی’ خیلی کمی خواهیدداشت. انبوه کاغذهای دیگر را روانه‌ی سطل زباله کنید.”

 از چیزهای کوچک لذت ببرید

به جای این‌که از یک فعالیت به فعالیت بعدی بشتابید، برای قدردانی از لحظات کوچک زندگی وقت بگذارید.

دن آلیا، کاربر کورا، برای نقطه‌ی آغاز این قدردانی، چند توصیه دارد: “غروب خورشید را تماشا کنید، به خنده‌ی کودکان گوش کنید، پول قهوه‌ی فرد پشت سرتان را بپردازید، به یک غریبه لبخند بزنید، موزیک را روشن کنید، بیش‌تر گوش کنید، با مادرتان تماس بگیرید و به او بگویید عاشق‌اش هستید، آب بیش‌تری بنوشید، واقعا از یک سیب سرخ براق، شفاف، ترد، و خوشمزه لذت ببرید، و همیشه از همه‌ی چیزهایی که می‌یابید چیز بهتری بسازید.”