۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی در نشست هیأت امنای پژوهشکده بیمه:

صنعت بیمه در کشور ما نوجوان است

۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 302963
صنعت بیمه در کشور ما نوجوان است

پژوهشکده بیمه باید خاستگاه اصلی دانش افزایی و موتور محرکه فعالیت‌های فنی، علمی و حرفه ای صنعت بیمه باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، غلامرضا سلیمانی که در نشست اعضای هیأت امنای پژوهشکده بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: دعوت از متخصصان خارجی برای همایش ها و دوره های آموزشی در کنار بهره گیری از اساتید داخلی یک ضرورت آشکار است که باید به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

رییس کل بیمه مرکزی فعالیت های پژوهشکده بیمه را قابل قبول ارزیابی کرد و افزود: استفاده از حداکثر ظرفیت های دانشگاهی از وظایف جدی پژوهشکده ها محسوب می شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که متخصصان دانشگاهی با صنعت بیمه تعامل بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر این نکته که هزینه در مقوله پژوهش نوعی سرمایه گذاری است، تصریح کرد: نگاه بیمه مرکزی به امر پژوهش یک نگاه دولتی نیست و ما در نظر داریم ظرفیت های خالی صنعت بیمه را با پژوهش های کاربردی، فعال کنیم.

رییس هیأت امنای پژوهشکده با اشاره به این نکته که صنعت بیمه در کشور ما یک صنعت نوجوان به شمار می رود، گفت: اگر پژوهشکده به طور دقیق ماموریت خود را به انجام برساند موتور صنعت بیمه با کیفیت بهتری کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت بیمه مانند هر صنعت دیگری برای بقا و توسعه به طراحی محصولات جدید نیاز دارد که مقدمات آن باید در پژوهشکده بیمه فراهم شود.

دکتر سلیمانی با برشمردن تکالیف قانونی پژوهشکده بیمه تغییر رویکرد از آموزشی به پژوهشی را از راهبردهای اساسی پژوهشکده بیمه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه دانشکده ها در امر آموزش دستاوردهای خوبی دارند و بهتر است تمرکز پژوهشکده بر مباحث زیرساختی و پژوهشی باشد.

رییس شورای عالی بیمه، تعامل پژوهشکده بیمه و صنعت بیمه را بسیار ضروری توصیف کرد و افزود: در صورت تقویت پژوهشکده و مجهز شدن آن به متخصصان و نیروهای خبره دانشگاهی، شرکت های بیمه می توانند معضلات و مسائل خود را در این مجموعه حل کنند.

وی گفت: راهکار اصلی برطرف کردن مشکلات موجود، شناسایی موانع و ارائه راهکار است که ما از پژوهشکده بیمه انتظار داریم این مأموریت را به انجام برساند.

سلیمانی اظهار داشت: برای مثال باید این موضوع بررسی شود که با وجود اصلاح آیین نامه بیمه های زندگی چرا این رشته حساس به سطح مطلوب نرسیده است.

وی در پایان در دسترس قرار گرفتن اطلاعات از طریق سنهاب را کمک موثری برای تعامل صنعت و پژوهشکده بیمه دانست و گفت: با انجام کارهای پژوهشی می توان خلأها و مشکلات صنعت بیمه را شناسایی و برای درمان آن نسخه مناسبی تجویز کرد.

گفتنی است در آغاز این نشست دکتر امیر صفری _ سرپرست پژوهشکده بیمه _ گزارش مبسوطی از فعالیت ها، دستاوردها و صورت های مالی این مجموعه را به رییس کل بیمه مرکزی ارائه کرد.