۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد

جزییات حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی

۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۲
کد خبر: 291814
جزییات حل مشکل بیمه رانندگان تاکسی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از راه اندازی سامانه جامع اطلاعاتی رانندگان تاکسی خبر داد و گفت: از این پس تبادل اطلاعات رانندگان با سازمان تامین اجتماعی به منظور بهره مندی رانندگان از خدمات بیمه‌ای به صورت هوشمند و تحت قالب یک سامانه انجام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی با بیان اینکه مطالبه حوزه حمل ونقل عمومی استفاده از سهم بیمه تأمین اجتماعی است که یارانه دولتی به آن تعلق می گیرد،گفت: تعداد زیادی از رانندگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نبودند به همین دلیل اعلام کردیم که اگر این فضا شفاف باشد بسیاری از افرادی که صاحب حق نیستند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند حذف شده و این امکان فراهم می‌شود که افراد جدید اضافه شوند.

وی ادامه داد: به دستور مستقیم رییس جمهور، سازمان های مختلف از جمله وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و سازمان تامین اجتماعی پای کار آمدند و مقرر شد که تبادل اطلاعات رانندگان با سازمان شهرداری‌ها به صورت هوشمند باشد.زیرا با ارسال اطلاعات به صورت هوشمند افرادی که صاحب حق نیستند امکان ورود به این سامانه را نخواهند داشت.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور افزود: سامانه جامعی ایجاد کرده‌ایم که مشخصات رانندگان به تفکیک شهر و اصلی یا کمکی بودن آنها مشخص شده است و این سامانه با سازمان تامین اجتماعی به تبادل اطلاعات می پردازد و اطلاعات این سامانه نیز تایید شده است. در حقیقت با این اقدام می توانیم چشم انداز روشنی به دولت بدهیم تا تعداد رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل مشخص شود و دولت بتواند در قانون بودجه سنواتی خود پیش بینی‌های لازم برای تخصیص اعتبار در این حوزه را انجام دهد. همچنین این اطمینان خاطر نیز به وجود می‌آید که رانندگانی که در حوزه حمل و نقل فعال هستند از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

ضامنی در ادامه با بیان اینکه هنگامی که بحث بیمه رانندگان مطرح شد، اطلاعات از مبادی مختلفی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد، اظهار کرد: به طور مثال یک دفتر آژانس می‌توانست تعداد زیادی راننده به سازمان تامین اجتماعی معرفی کند و وقتی این افراد در کار دخیل می‌شوند قاعدتا سوء استفاده‌هایی هم ایجاد می‌شد. به عبارت دیگر افرادی که در حوزه حمل و نقل فعالیتی نداشتند اسمشان به عنوان راننده برای دریافت بیمه رد می‌شد و بخش زیادی از ظرفیت بیمه را به خودشان اختصاص می‌دادند و از آن طرف نیز رانندگانی که فعال در این حوزه بودند به دلیل پر شدن سقف بیمه به لیست بیمه شدگان اضافه نشدند.

 مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در پایان گفت: این سامانه افرادی که صاحب حق نیستند یعنی در سامانه حمل و نقلی فعالیت نداشته و یا قبلا بوده و در حال حاضر نیستند را حذف خواهد کرد و افرادی که راننده هستند و فعالیت می‌کنند به این سامانه اضافه خواهند شد.