۰ نفر

دستور ویژه وزیر کار برای رسیدگی به بیمه‌ هنرمندان

۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸
کد خبر: 291151

دستور ویژه وزیر کار برای رسیدگی به بیمه‌ هنرمندان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با هنرمندان از اختصاص شعبه‌های ویژه تامین اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای آنها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی ربیعی در این دیدار اعلام کرد:  شعبه‌های  ۸ و ۱۹ تامین اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات بیمه‌ای هنرمندان (خانه‌های سینما، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی و مدو لباس) به شکلی ویژه برای خدمات‌رسانی آماده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از این نشست در ابلاغیه‌ای به محمدتقی نوربخش- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی- خواستار  رسیدگی سریع به مشکلات بیمه‌ای هنرمندان شد.

در این ابلاغیه آمده است: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش عمده‌ای از هنرمندان عضو خانه سینما، تئاتر و موسیقی از طریق صندوق اعتباری هنر، بیمه پرداز سازمان تامین اجتماعی هستند، تا اطلاع ثانوی، در زمان درخواست صدور مفاسا حساب ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی، فهرست افراد شاغل در قرار داد مربوطه، از طرف واگذارنده کار (کارفرما) به همراه تصویر دفترچه بیمه افراد موصوف، به سازمان تامین اجتماعی ارائه شود.

ربیعی در بخشی از این  ابلاغیه آورده است، چنانچه در زمان بررسی قرارداد پیمان و محاسبه حق بیمه مربوطه، اظهارات واگذارنده کار(کارفرما) خارج از مقررات تامین اجتماعی، عرف یا ضوابط حرفه‌ای باشد، موضوع از طریق ماده ۴۷ قانون تامین اجتماعی بررسی و مطابق ضوابط جاری سازمان تامین اجتماعی اقدام شود.

براساس این ابلاغیه مقرر شد ظرف حداکثر یک ماه از تاریخ جلسه، گونه‌های مختلف پیمان‌های منعقده خانه‌های سینما، تئاتر و موسیقی از طرف خانه‌های مزبور به سازمان تامین اجتماعی ارائه شود تا حسب مورد، نحوه محاسبه حق بیمه آنها مورد توافق طرفین قرار گیرد.