۰ نفر

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیگی به شکایات سازمان بیمه سلامت اعلام کرد؛

سامانه ۱۶۶۶راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان "سازمان بیمه سلامت"

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۱
کد خبر: 288817
سامانه ۱۶۶۶راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان "سازمان بیمه سلامت"

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت ایران از افتتاح سامانه ۱۶۶۶ طی هفته آینده خبر داد و گفت: این سامانه راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهدی نوروزیان در اولین همایش کشوری مسئولین رسیدگی و پاسخگویی به شکایات سازمان بیمه سلامت ایران در همدان با بیان اینکه همگرایی بسیار خوبی بین دفاتر سازمان بیمه سلامت و حراست وجود دارد، گفت: نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند وخدمت‌رسانی به جامعه هدف و سلامت اداری از اولویت‌های این سازمان است.

نوروزیان با بیان اینکه مردم از سه روش سنتی می‌توانستنند شکایات خود را به بیمه سلامت اعلام کنند، گفت: سامانه ۱۶۶۶ راهکار جدید بررسی شکایات بیمه‌شدگان است که به صورت رسمی هفته آینده افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت درباره ارائه خدمات الکترونیکی به مردم، دستگاه‌ها مکلف شدند بخشی از وظایفی که زمینه ارائه آن از طریق سامانه‌های الکترونیکی فراهم است را از این طریق ارائه دهند، افزود: سامانه‌ای تحت عنوان ۱۶۶۶ راه‌اندازی شد که وظیفه آن پاسخگویی به درخواست‌های مردم، بیمه شدگان و شرکای کاری است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات بیمه سلامت با بیان اینکه این سامانه به صورت آزمایشی و غیررسمی فعالیت خود را از هفته گذشته آغاز و انتقاد و پیشنهادهای مردم را ثبت کرده است، گفت: مردم در تماس با سامانه ۱۶۶۶ درخواست‌های مرتبط با وظایف سازمان را به اپراتورها ارائه می‌دهند و این درخواست‌ها به تناسب موضوع بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه پیش از اطلاع‌رسانی و راه‌اندازی رسمی این سامانه، طی هفته گذشته به صورت میانگین روزانه ۲۵۰ تماس با سامانه ۱۶۶۶ برقرار شده که بیشتر تماس‌ها درخواست رسیدگی به اسناد بوده، اظهار کرد: اگر شکایت و انتقاد از نحوه ارائه خدمت از این طریق به اپراتورها بازگو شود، آنها بیمه شدگان را به کارشناسان سه حوزه تخصصی سازمان  که شامل بیمه‌گری، نظارت، بررسی و رسیدگی به اسناد است، ارجاع می دهند.

نوروزیان با بیان اینکه تمامی مکالمات و تماس‌های مردم با سامانه ۱۶۶۶ ضبط می‌شود، گفت: در صورتی که فردی نیاز به دریافت مشاوره داشته باشد در همان لحظه مشاوره لازم از طریق کارشناس به متقاضی ارائه می‌شود. همچنین پیشنهاد و درخواست تقدیر از همکاران بیمه سلامت در سامانه ثبت و ضبط شده و به واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت از سازمان‌های پیشرو در امر ارائه خدمات الکترونیک است به نحوی که تائید دارو را از سال‌های گذشته به شیوه الکترونیک انجام می‌داد، افزود: کد رهگیری به تماس گیرنده برای پیگیری شکایت ارائه می‌شود تا از این طریق فرایند رسیدگی به درخواستش را پیگیری کند.

نوروزیان با اشاره به حجم عملیات مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی سازمان در سال گذشته، گفت: گردش مالی سازمان فوق‌العاده سنگین است که این حجم مالی با ۴۵۰۰ نفر نیروی کار انجام می‌شود.

وی همچنین سلامت اداری را یکی از نقاط مثبت آن ذکر کرد و افزود: بیمه سلامت ایران در بین سازمان‌های کشور کمترین شکایت را دارد و با وجود اینکه بعضی از شکایت‌های رسیده هیچ ارتباطی به ما نداشته، اما بر حسب وظیفه به همه شکایات رسیدگی می‌کنیم.

نوروزیان با اشاره به مصادیق برخورد با تخلفات در قانون، اضافه کرد: به همان میزان قانونگذار بر تشویق کارمندان نمونه و وظیفه شناس هم تأکید دارد تا این امر حسنه فرهنگ سازی و الگو شود.

وی با بیان اینکه دارو جزو اقلام ضروری است و دولت آن را با ارز قانونی تهیه می‌کند، گفت: افزایش قیمت دارو به واسطه بعضی از هزینه‌های جاری شرکت‌های تولیدکننده بوده است.