۰ نفر

مراقب نرم افزار جعلی سوابق بیمه تامین اجتماعی باشید

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 288808
مراقب نرم افزار جعلی سوابق بیمه تامین اجتماعی باشید

مدیر کل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: طی روزهای اخیر، اپلیکیشن (نرم افزار) مشاهده ریز سوابق تامین اجتماعی(سوابق بیمه.apk) در شبکه های مجازی منتشر شده است که متعلق و مورد تأیید این سازمان نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، علی معیری اظهار داشت: فقط سرویس هایی به مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی معرفی می شوند که همه آزمون های امنیتی و کارکردی را گذرانده و مورد تأیید این سازمان باشند.

وی با بیان اینکه انتشار نرم افزارهای مشابه و جمع آوری اطلاعات کاربران بدون اخذ مجوزهای لازم از سازمان تامین اجتماعی، پیگرد قانونی دارد، گفت: برای صیانت از اطلاعات بیمه شدگان و پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی از کد کاربری و گذر واژه مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، توجه به هشدارهای امنیتی این سازمان ضروری است.

معیری ادامه داد: مخاطبان، نرم افزارهای تلفن همراه سازمان (تامین اجتماعی من) که فراهم کننده خدمات الکترونیکی سازمان است را فقط از طریق پورتال رسمی سازمان بارگیری، نصب و بهره برداری کنند.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه برخی خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی از طریق بستر تلفن های همراه هوشمند و کد دستوری#١٤٢* (USSD) ارائه می شود، از در دسترس نهادن گوشی همراه به افراد غیرمجاز اجتناب شود.

معیری گفت: مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی، هنگام مراجعه به سایت رسمی سازمان تامین اجتماعی، از معتبر بودن آدرس نمایش داده ‌شده در مرورگر اینترنتی خود (http://tamin.ir) اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دفتر راهبری سیستم های تامین اجتماعی اضافه کرد: در استفاده از شبکه های اجتماعی و تارنماهای اینترنتی، از بارگیری فایل یا کلیک بر روی پیوندهای غیرمعتبر که اغلب شامل پیشنهادهای متعددی نظیر دریافت سوابق بیمه ای و پرداخت اینترنتی فهرست حق بیمه هستند، خودداری شود.

وی تاکید کرد: بیمه شدگان این سازمان از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری، حساب های بانکی یا مشخصات فردی خود در فضای مجازی اعم از کانال ها و گروه های شبکه اجتماعی که توسط روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تأیید و اطلاع رسانی نشده است، خودداری کنند.

وی متذکر شد: اپلیکیشن تلفن همراه «تامین اجتماعی من»، تنها اپلیکیشن معتبری است که به لحاظ کارکردی و امنیتی مورد تأیید این سازمان است و نگارش جدید آن با قابلیت نمایش سوابق بیمه شدگان، به زودی منتشر می شود.

سازمان تامین اجتماعی با 4٢ میلیون بیمه شده به عنوان یکی از بزرگترین سازمان های بیمه گر کشور محسوب می شود که ١٨ نوع خدمت درمانی و بیمه ای به این بیمهه شدگان خود ارائه می دهد.