۰ نفر

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر؛

هزینه بیمه روستائیان و عشایر روزی یک عدد تخم مرغ است

۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۰
کد خبر: 288807
هزینه بیمه روستائیان و عشایر روزی یک عدد تخم مرغ است

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت: اگر هر روستایی هزینه روزی یک تخم مرغ را کنار بگذارد، می تواند خود را بیمه کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدرضا واعظ مهدوی در مورد بیمه روستائیان و عشایر گفت: در حال حاضر در برخی از روستاها اطلاع درستی از این بیمه وجود ندارد اما باز هم نسبت به گذشته سعی کرده ایم در تمامی نقاط کشور اطلاع رسانی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه دولت دو برابر حق بیمه روستائیان را پرداخت می کند، یادآور شد: دولت در نقش کارفرما دو سوم حق بیمه را پرداخت می کند و یک سوم آن را نیز فرد بیمه شده پرداخت می نماید.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه هزینه بیمه روستائیان روزی یک تخم مرغ است گفت: هر فرد روستایی و عشایر می تواند حداقل با پرداخت حداقل ۲۰ هزار تومان خود را بیمه کند و در دوران بازنشستگی مستمری دریافت کند و در صورت تصادف، فوت و یا از کارافتادگی به خانواده این فرد مستمری تعلق می گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر با تأکید بر اینکه هر چه تعداد سنوات پرداخت حق بیمه بیشتر باشد به همان نسبت حقوق بازنشستگی نیز افزایش می یابد اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰۰ هزار تومان برای مستمری ماهانه این افراد در نظر گرفته شده که با توجه به میزان پرداخت حداقل و حداکثر حق بیمه که ۴۵ هزار تومان در ماه است از میزان مستمری برخوردارخواهد شد.

وی افزود: دو هزار کارگزاری در سراسر کشور ایجاد شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این دفاتر برای استفاده از مزایای بیمه و بازنشستگی ثبت نام کنند.

واعظ مهدوی تصریح کرد: در حال حاضر در برخی نقاط کارگزاری نداریم به این دلیل از روستائیان تحصیل کرده می خواهیم با مراجعه به صندوق روستائیان برای دریافت مجوز این کارگزاری ها اقدام نمایند و هر ماه درصدی از حق بیمه را به کارگزاری پرداخت می کنیم که به نوعی اشتغال نیز ایجاد خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه حداقل ۱۸ و حداکثر ۵۰ سال مبنای استفاده از مزایای بیمه ای است، یادآور شد: بالاتر از این سن را نمی توانیم بیمه کنیم چرا که بعد از ۵۰ سالگی مستمری تعلق می گیرد.

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر به اقدام جدید صندوق روستائیان اشاره کرد و تصریح کرد: برای تمامی بازنشستگان، مستمری بگیری و از کارافتادگان روستایی و عشایر، فیش حقوقی صادر می شود.