۰ نفر

900هزار راننده و خانواده آنها بیمه تکمیلی می‌شوند

۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 286767
900هزار راننده و خانواده آنها بیمه تکمیلی می‌شوند

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 90 درصد بار از طریق 220 هزار کیلومتر راه جابجا می شود و امسال برای بهبود کیفیت فعالیت رانندگان ، 900 هزار راننده و خانواده های آنها از مزایای بیمه تکمیلی استفاده خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا ، عبدالهاشم حسن نیا، روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای یزد افزود: بیمه تکمیلی این قشر برای نخستین بار در کشور و فرآیند محور قرار دادن کنترل هزینه بار بین صاحب کالا، شرکت حمل و نقل و راننده مد نظر قرار گرفت که تا تکمیل این موضوع سامانه 3000141 و تلفن گویای 141 پاسخگوست. 
وی اضافه کرد: سالانه 600 میلیون تن کالا در جاده‌های ایران جابجا می‌ شود که 430 میلیون تن آن با بارنامه است . 
معاون وزارت راه و شهرسازی اظهارداشت: در 2 ماه گذشته تلاش هایی برای بهبود کیفیت خدمات رسانی و شرایط زندگی رانندگان و خانواده های آنان در کشور انجام شد. 
حسن نیا افزود: هم اکنون 600 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار و مسافر، 340 هزار نفر در عرصه حمل و نقل بار با کامیون ، 80 هزار نفر در جابجایی مسافر فعالیت دارند که در این مدت تلاش شد تا بخشی از خدمات درخواستی آنها اجرا شود. 
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به توافق در خصوص ارایه خدمات به رانندگان با تأکید بر لزوم اعلام موارد سوء از طریق رانندگان اضافه کرد: تا این لحظه 14 هزار و 100 مورد شکایت از سوی آنها به سامانه و تلفن یادشده اعلام شد و 70 شرکت به صورت دایم یا موقت تعطیل شدند. 
حسن نیا ، تعریف سیستم توزیع لاستیک مورد نیاز برای ناوگان حمل و نقل سنگین کشور به صورت عادلانه ، ساماندهی توزیع بار ، نظارت بر دریافت کمیسیون دریافتی شرکت های باربری و برخورد قاطع با موسسه های متخلف را از دیگر فعالیت برای رفاه حال رانندگان عنوان کرد. 
رئیس سازمان راهداری کشور در ادامه به تلاش های صورت گرفته برای بیمه تأمین اجتماعی این صنف اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از درخواست های آنها تعیین قیمت حمل بار بر اساس تن- کیلومتر بود که با هماهنگی بخش های مختلف در حال پیگیری است. 
وی درباره جایگاه صنعت حمل و نقل یزد هم یادآور شد: این استان در مسیر حمل و نقل کشور و در مسیر کریدور شرق - غرب و شمال - جنوب کشور قرار دارد که مسئولیت حمل و نقل ، ایمنی و کنترل ترافیک این مسیر بسیار سخت است. 
معاون وزارت راه و شهرسازی در سفر به یزد با قدردانی از خدمات محسن صادقیان مدیرکل سابق ( معاون کنونی هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد) و تجلیل از سعید برازنده مقدم سرپرست قبلی این مجموعه ، علی علیخانی را به سمت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد معرفی کرد. 
علیخانی از 1387 تا 1390 معاون راهداری اداره کل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری، از 1391 تا 1393 مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری (پس از ادغام راه و ترابری و مسکن و شهرسازی)، از 1394 تا 1395 در سازمان راهداری کشور و از 30 خرداد 1395 مدیرکل راه و شهرسازی لرستان بود.