۰ نفر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر:

دولت زمینه بازنشستگی 30هزار روستایی را فراهم کرد

۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۳
کد خبر: 283907
دولت زمینه بازنشستگی 30هزار روستایی را فراهم کرد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر گفت: در راستای برنامه های حمایتی دولت از اقشار آسیب پذیر برای نخستین بار امسال 30 هزار نفر از روستائیان کشور حکم بازنشستگی خود را از این صندوق دریافت می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد رضا واعظ مهدوی افزود: شرایط و ضوابط برخورداری بازنشستگان این صندوق حکم حقوقی است و امکان تضمین در بانکها را دارد. 
وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و زمینه ساز امنیت اجتماعی در برابر نوسان های اقتصادی به شمار می رود. 
واعظ مهدوی اظهارداشت: با راه اندازی صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر آینده بسیاری از روستائیانی که به دلیل نداشتن کارفرما از خدمات بیمه و بازنشستگی محروم بودند تامین می شود. 
وی ادامه داد: براین اساس دولت سهم کارفرمایی بیمه شدگان روستایی، شهرهای زیر 20 هزار نفر و عشایر را می پردازد و روستائیان نیز سهم خود را که ماهانه معادل 200 هزار ریال است باید پرداخت کنند. 
این مقام مسئول یادآورشد: در زمان حاضر از حدود شش میلیون و 80 هزار خانوار روستایی کشور یک میلیون و 650 هزار خانوار زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری قرار دارند. 
واعظ مهدوی با تاکید بر اینکه اولویت صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر مناطق محروم و کم برخوردار است بیان کرد: امسال معادل پنج هزار میلیارد ریال بودجه تامین سهم کارفرما برای این صندوق مصوب شده است که انتظار می رود دهیاران، شهرداران، روحانیون و سایر عوامل دیگر مردم را به استقبال از خدمات این صندوق تشویق کنند. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر افزود: تلاش می شود امسال بتوانیم جمعیت بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر را تا سه میلیون نفر افزایش دهیم ولی آمادگی بیمه کردن بیش از این جمعیت نیز وجود دارد. 
واعظ مهدوی گفت: فعالیت یک هزار و 900 کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور در امر اشتغال فراگیر روستایی از جمله دیگر برنامه های این صندوق در سالجاری است. 
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست دولت در امر اشتغال فراگیر روستایی تلاش می شود کارگزاریها با ارائه طرحهای اشتغالزا در فرایند ایجاد شغل نیز مشارکت داشته باشند. 
واعظ مهدوی در خصوص استان بوشهر گفت: در این استان 20 کارگزاری فعال است که تاکنون 320 میلیارد ریال طرح از محل مشارکت روستائیان تصویب و اجرایی شده که با توجه به ظرفیت این استان انتظار می رود استقبال بیشتری از طرحهای اشتغال روستایی در استان انجام شود. 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گفت: هر چند امسال بیمه 24هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری برای استان بوشهر پیش بینی شده ولی این صندوق آمادگی دارد بین 30 تا 50 هزار نفر را زیر پوشش خدمات خود قرار دهد. 
وی یادآور شد: برای بیمه 24 هزار نفر در استان بوشهر 120 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.