۰ نفر

بیش از ۴۶هزار معتاد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت

۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۹
کد خبر: 281240
بیش از ۴۶هزار معتاد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه براساس آمار اخذ شده از سامانه پابا، حدود ۴۶ هزارو ۱۵۱ نفر از افراد معتاد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند، گفت: سازمان بیمه سلامت هزینه‌های درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی پرداخت می‌کند و این هزینه‌ها در مراکز خصوصی، با تعرفه مصوب بخش خصوصی حساب می‌شوند و بیمه‌شدگان باید مابه‌التفاوت این تعرفه‌ها را بپردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهندس طاهر موهبتی همزمان با فرا رسیدن پنجم تیر، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در خصوص بیمه درمان اعتیاد توضیحاتی ارائه داد و گفت: براساس آمار اخذ شده از سامانه پابا، حدود ۴۶ هزارو ۱۵۱ نفر از افراد معتاد تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند و ۲۲۸ هزارو ۴۸۸ بار مراجعه افراد به مراکز طرف قرارداد در این سامانه ثبت شده است.

وی در ادامه به تعرفه‌های درمان اعتیاد به مواد مخدر و روان‌گردان اشاره کرد و افزود: تعرفه‌های درمان اعتیاد در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی توسط هیات دولت به سازمان بیمه سلامت ابلاغ می‌شود. سازمان بیمه سلامت هزینه‌های درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی پرداخت می‌کند و این هزینه‌ها در مراکز خصوصی، با تعرفه مصوب بخش خصوصی حساب می‌شوند و بیمه‌شدگان باید مابه‌التفاوت این تعرفه‌ها را بپردازند.

موهبتی گفت: در حال حاضر تعداد مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت ایران حدود ۴۲۴ مرکز است که شامل ۱۷۷ مرکز دولتی و ۲۴۷ مرکز خصوصی می‌شود. مطابق با ضوابط سازمان بیمه سلامت، هزینه اسناد ارسالی از موسسات و مراکز ترک اعتیاد پس از رسیدگی پرداخت می‌شود.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، وی در پایان افزود: ردیف اعتباری بیمه اعتیاد فقط مخصوص بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت نیست، بلکه بیمه‌شدگان سایر بیمه‌های پایه شامل تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد نیز می‌توانند از پوشش خدمات این ردیف اعتباری استفاده کنند. سامانه‌ای به این منظور طراحی شده و در اختیار مراکز طرف قرارداد گذاشته شده‌است؛ به این ترتیب مشخصات هر بیمه شده‌ در این سامانه ثبت می‌شود و افراد می‌توانند بسته درمانی خود را در طول مدت درمان فقط از مرکزی که در آن ثبت نام کرده‌اند، دریافت کنند.