۰ نفر

ماموریت جدید برای رییس کل بیمه مرکزی

همتی سفیر تام‌الاختیار ایران در چین شد

۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۳
کد خبر: 279566
همتی سفیر تام‌الاختیار ایران در چین شد

عبدالناصر همتی رییس فعلی بیمه مرکزی که از او بعنوان "پدر بیمه خصوصی ایران" یاد می شود، به عنوان "سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در چین" منصوب شده است. او تا دو هفته دیگر ماموریت خود را در پکن شروع خواهد کرد. چین شریک اول تجاری کشورمان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،عبدالناصر همتی رئیس فعلی کل بیمه مرکزی بزودی راهی چین خواهد شد.

یک منبع مطلع با بیان مطلب فوق گفت: همتی به عنوان سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در چین منصوب شده است.

او تا دوهفته دیگر ماموریت خود را در پکن شروع خواهد کرد. چین شریک اول تجاری کشورمان است.

همتی کیست؟

عبدالناصر همتی که با رتبه اول دوره کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران را آغاز کرده بود ، دکترای اقتصاد دارد و استاد دانشگاه تهران و کارشناس رسمی دادگستری در امور سرمایه‌گذاری، پولی و اعتباری است. او به مدت ۵سال در زمان حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی شورای عالی امنیت ملی بود. از او به عنوان پدر بیمه خصوصی ایران یاد می‌شود. او برای پنج سال پیاپی مدیریت بیمه اتکایی آسیا را بر عهده داشته‌است.

همتی همچنین از سال ٥٩ تا ٧٣، ۹ سال مدیرکل خبر و ۵ سال معاون سیاسی صداوسیما بود و در دوران جنگ هشت ساله عراق علیه ایران از مسوولین تبلیغات جنگ بود.

همتی سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال رئیس بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود. عبدالناصر همتی پس از ۷ سال مدیرعاملی بانک سینا، در ۸ مهر ۱۳۹۲، با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی (علی طیب‌نیا) و تأیید مجمع عمومی بانک ملی به عنوان مدیرعامل بانک ملی ایران انتخاب شد و و جایگزین فرشاد حیدری در بانک ملی ایران شد. و در ادامه برای بار دوم با حکم طیب نیا، به ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. در دوره مدیریت او بر بیمه، هرج‌ومرج‌های بیمه‌ای دهه شصت و هفتاد از بین رفت و آرامش بر اوضاع بیمه حاکم شد. در دوره ی اخیر نیز، بازگشت او باعث ثبات بر شرایط بیمه کشور شد.

وی درجه دکترای اقتصاد خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه تهران اخذ و رساله خود را با حضور در دانشگاه لندن تکمیل کرد و به اتمام رساند.