۰ نفر

مدیر کل فناورى اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزى ایران:

نقش سامانه "سنهاب" ایجاد ارتباط بین صنعت بیمه و سایر نهادهاى دولتى است/ سنهاب رتبه یک در حوزه فناورى را کسب کرده

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۰۰
کد خبر: 271474
نقش سامانه "سنهاب" ایجاد ارتباط بین صنعت بیمه و سایر نهادهاى دولتى است/ سنهاب رتبه یک در حوزه فناورى را کسب کرده

مدیر کل فناورى اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزى ایران ضمن معرفى سامانه سنهاب اظهار کرد: سامانه سنهاب نقش مهمى در ارتباط صنعت بیمه با دیگر بخش هاى دولت ایجاد کرده و امروز به رتبه اول در حوزه فناورى رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، نعمتى در نخستین نشست راهبردی فنآوران و صنعت بیمه با بیان این که در حال حاضر این زیرساخت در کشور فراهم شده است گفت:  بخش اندکى از خدمات آن در دولت الکترونیک پیاده سازى شده و براى ادامه راه به زمان احتیاج داریم.

او ادامه داد: نقش سنهاب در تعاملات درون صنعتى است و در بیمه مرکزى قبل از سنهاب هیچ نرم افزار اطلاعاتى براى ارائه آمارهاى دقیق و به لحظه در آن زمان وجود نداشت.

نعمتى تصریح کرد: در آن شرایط بیمه مرکزى سعى کرد خود را از این وادى بیرون بکشد و در سال ٨٤ این بیمه مکلف شد تا با نرم افزارهاى الکترونیکى همکارى کند.

مدیر کل فناورى اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزى ایران با تاکید بر این که سنهاب به عنوان سامانه نظارتى درواقع ارتباط بین شرکت‌هاى بیمه را تسهیل مى‌کند خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مکاتبه کاغذى بین شرکت‌هاى بیمه انجام نمى‌شود.

وى اضافه کرد: همه کارگزاران در سامانه سنهاب داراى کارتابل شخصى هستند و امروز ما فکر نمى‌کنیم که در نقطه پایانى راه هستیم بلکه  هر آن چه انجام مى‌دهیم با فکر این است که در نقطه آغازین کار قرار داریم.

نعمتى در پایان گفت: امروزه در رشته شخص ثالث دریافت اطلاعات به صورت الکترونیک انجام مى‌شود که این مى‌تواند زیرساختى براى سایر شاخه‌هاى بیمه باشد.