۰ نفر

در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صندوق ملی فرش

بیمه ۹۰۰هزار قالیباف در سال‌جاری/ پرداخت حداقل۲۰هزارتومان حق بیمه اجتماعی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی

۲۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 264609
بیمه ۹۰۰هزار قالیباف در سال‌جاری/ پرداخت حداقل۲۰هزارتومان حق بیمه اجتماعی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی

مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر از بیمه حدود ۹۰۰ هزار نفر شاغل در صنعت فرشبافی در این صندوق خبر داد و گفت: هر بیمه شده حداقل ۲۰هزار تومان در ماه حق بیمه پرداخت می کند.

 محمدرضا واعظ مهدوی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با صندوق و مرکز ملی فرش ایران گفت: بر اساس آمارهای مرکز ملی فرش در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در حرفه فرشبافی مشغول به کار هستند که فقط ۳۲۰ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی گفت: در سال جاری قصد داریم با امضای این تفاهم نامه ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر از فرشبافان را تحت پوشش صندوق روستائیان و عشایر قرار دهیم که البته از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش صندوق روستائیان و عشایر احتمال اینکه تعدادی از آنها شاغلان در صنعت فرش باشند نیز وجود دارد.

واعظ مهدوی با اشاره به اینکه اغلب شاغلان حرفه فرشبافی در روستاها و مناطق عشایری هستند، گفت: این افراد می توانند با پرداخت ماهیانه حداقل ۲۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه قرار گیرند که البته سطوح بالاتری نیز وجود دارد که می توانند انتخاب کنند اما حداقل پرداختی آنها ۲۰هزار تومان است.

به گفته مدیرعامل صندوق بیمه روستائیان و عشایر، دولت نیز دو برابر حق بیمه این افراد را به جای کارفرما پرداخت می کند. وی تصریح کرد: امسال هدف ما این است که در هر خانوار روستایی یک نفر بیمه شده داشته باشیم که در همین راستا نیز برنامه ریزی هایی انجام شده است.