۰ نفر

آخرین جزییات و آمار بیمه کارگران ساختمانی

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۱۳
کد خبر: 249739
آخرین جزییات و آمار بیمه کارگران ساختمانی

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰هزار کارکر ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند که از این تعداد بیمه بیش از ۱۸۳ هزار نفر مختومه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، محمدحسن زدا در مورد آخرین آمار کارگران ساختمانی که تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند گفت: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شدند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰ هزار و ۱۸۹ نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

 وی گفت: همچنین ۵۲ هزار و ۳۲۶ کارگر ساختمانی در سامانه‌ای که توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای ثبت نام متقاضیان راه اندازی شده است ثبت نام کرده اند که این تعداد نیز پذیرش شده اند.

معاون بیمه سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: همچنین بیمه ۱۸۳ هزار و ۶۷۶ نفر نیز مختومه شده است این افراد کارگرانی بودند که در گذشته تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند اما به دلایل مختلفی مانند اتمام فعالیت در این حرفه بیمه شان مختومه شده است.

وی همچنین در مورد کارگران ساختمانی پشت نوبت اظهار داشت: بر اساس آمارهای انجمن صنفی کارگران ساختمانی در حال حاضر ۵۰۰ هزار نفر در این شغل مشغول کار هستند که تحت پوشش بیمه قرار ندارند البته این آمار انجمن صنفی است و ما از تعداد پشت نوبتی ها اطلاعی نداریم.

به گفته زدا در حال حاضر با توجه به اینکه بودجه مربوط به بیمه کارگران ساختمانی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده و به همین دلیل درخواست کرده‌ایم که قانون صدور پروانه ساختمان را تغییر دهند و بر اساس متراژ ساختمان این پروانه صادر شود و با تغییر قانون ما نیز بتوانیم بودجه پوشش بیمه کارگران ساختمانی را که متعهد شده ایم را تامین کنیم.

زدا از شناسایی صد هزار کارگر ساختمانی که در مشاغل غیرکارگری بودند خبر داد و گفت: بر اساس بازرسی های انجام شده مشخص شد که صد هزار نفر به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند که در این شغل و حرفه فعالیت نمی‌کنند به همین اساس به آنها پیشنهاد کرده ایم که بیمه شان را خودشان از محل‌های دیگری پرداخت کنند و ما به طور مستقیم بیمه آنها را قطع نکردیم.