۰ نفر

۸۱ میلیون نفر دفترچه بیمه دارند

۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۴
کد خبر: 221183
۸۱ میلیون نفر دفترچه بیمه دارند

قائم مقام وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم جلوگیری از همپوشانی‌های بیمه‌ای، گفت: بیش از ۸۱ میلیون دفترچه بیمه در دست مردم است، اما هنوز هفت میلیون نفر تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به حکمی که هفته گذشته از سوی رئیس جمهور برای وزرا ابلاغ شده و ضمائم مربوط به این حکم، اظهار کرد: این حکم هشت بخش اصلی کلی(برای همه وزار یکسان) دارد و برای بخش بهداشت و درمان نیز ۹ بخش خاص در آن تعریف شده است.

وی افزود: در هشت بند کلی به مواردی از جمله ارتقای سلامت نظام اداری، ملاک قرار دادن حقوق شهروندی، توجه به حفظ محیط زیست، اولویت واگذاری فعالیت‌ها به خود مردم، استقرار دولت الکترونیک، بکارگیری زنان، جوانان و اقوام و مذاهب و ... اشاره شده است.

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص ۹ بند تخصصی حوزه بهداشت و درمان نیز افزود: این ۹ بند شامل ادامه طرح تحول نظام سلامت، بهبود نظام مدیریت مالی بخش درمان، اولویت دادن به بهداشت پیشگیری در برنامه ارتقا سلامت جامعه، ارائه خدمات جامع و همگانی در حوزه سلامت، توجه به توسعه گردشگری و ایجاد بیمارستان‌های مجهز، بازطراحی ساختار عمرانی حوزه بهداشت و درمان، ارتقاء صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی و توسعه کاربرد گیاهان دارویی است. بند مهم دیگر نیز هدفمند کردن حمایت‌های بیمه‌ای و جلوگیری از همپوشانی در این بخش است.

حریرچی با بیان اینکه اکنون ۸۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دفترچه درمانی در دست مردم است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که ما هفت میلیون نفر بیمه نشده داریم.

وی بخش زیادی از فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان را مدیون تلاش‌ نیروها و پرسنل این بخش دانست و گفت: اگر امروز مردم از بهداشت و درمان کشور رضایتمندی حدود ۸۰ درصدی دارند، حاصل تلاش ۴۵۰ هزار پرسنل وزارت بهداشت در سراسر کشور است.

وی در ادامه به حمایت‌های ویژه‌ وزارت بهداشت برای استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از اینکه در این استان بیکاری، برخی بیماری‌های عفونی، شیوع حوادث و سوانح و ... بالاست شرمنده‌ایم، اما در مدت چهار سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمانشاه صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت تشکیل یک میلیون و ۶۳۴ هزار پرونده الکترونیک سلامت را از جمله این اقدامات دانست و افزود: اکنون حدود ۸۵ درصد مردم استان کرمانشاه را پوشش می‌دهد و بیش از ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار مورد خدمت به آنها ارائه شده است.

حریرچی با اشاره اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با اجرای این طرح مرگ و میر مادران باردار در استان کرمانشاه از ۱۹.۷ در هر صد هزار نفر به ۱۱.۲ رسیده و مرگ و میر اطفال زیر پنج سال نیز از ۲۰.۵ در هر صد هزار نفر به ۱۷.۵ در هر صد هزار نفر رسید است. شیوع تب مالت نیز در این استان از ۵۳.۶ در هر صد هزار نفر به ۴۲ نفر در هر صد هزار نفر رسیده است.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ میلیون و ۶۳ هزار نفر مرتبه در استان کرمانشاه به صورت سرپایی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: یعنی هر کرمانشاهی سال گذشته ۱۰.۳ بار به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه کرده است.

حریرچی از اعتبار ۲۷۵۴ میلیارد ریالی که از محل طرح تحول نظام سلامت به کرمانشاه تزریق شده نیز خبر داد و افزود: تعداد دستگاه‌های سیتی اسکن کرمانشاه در این مدت از پنج به ۱۳ مورد و تعداد دستگاه‌های MRI از یک مورد به سه مورد رسیده است.

وی از افزایش کلینیک‌های ویژه استان از هفت مورد به ۲۴ مورد و افزایش پایگاه‌های بهداشت از ۶۳ مورد به ۱۴۸ مورد یاد کرد و گفت: ضریب اشغال تخت نیز از ۶۲ درصد به ۷۳.۵ درصد رسیده و این یعنی خدمات بیشتری به مردم ارائه می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار کرد: در این مدت فقط ۴۰۰ میلیارد ریال برای هتلینگ بیمارستان‌های این استان هزینه شده و ۵۸۲ میلیارد ریال پروژه جدید در حوزه بهداشت و درمان در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کرمانشاه پتانسیل‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان دارد که باید سایر دستگاه‌ها نیز به کمک این پتانسیل‌ها بیایند، افزود: درخواست ما این است که وضعیت بهداشت و درمان در کرمانشاه بگونه‌ای باشد که دیگر ارجاع بیمار به خارج از استان به حدود صفر برسد و کرمانشاه در حوزه آموزش و تحقیقات هم در غرب کشور پیشتاز باشد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دکتر کریم از یکسال قبل اعلام می‌کرد که می‌خواهد برود. دکتر مرادی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز سابقه علمی و تخصصی قابل توجهی دارد.